شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 60279
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم خبر داد

زمان تشییع شهدای گمنام بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تعیین شد

قم نيوز : دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم گفت: جزئیات مراسم تشییع شهدای گمنام بر اساس اعلام آمادگی و تصمیم مسؤولان مکان میزبان این شهدا تعیین می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی به دلیل تعطیلی این دانشگاه در روز سه شنبه، برای برگزاری این مراسم در روز 30 بهمن ماه اعلام آمادگی کرد.
زمان تشییع شهدای گمنام بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تعیین شد
زمان تشییع شهدای گمنام بر اساس تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تعیین شد
به گزارش قم نیوز احمد حسینی امروز با اشاره به زمان برگزاری آیین تشییع 6 شهید گمنام و خاکسپاری دو تن از آنان در دانشگاه علوم پزشکی قم که قرار است روز دوشنبه 30 بهمن ماه صورت پذیرد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی واحد پردیسان روز سه شنبه مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل اساتید است، از این رو مسؤولان این دانشگاه برای برگزاری مراسم در روز دوشنبه اعلام آمادگی کردند تا این مراسم با حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه برگزار شود.

وی تصریح کرد: مراسم خاکسپاری شهدای گمنام در مکان‌های مختلف با مدیریت ستاد تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان صورت می‌گیرد ولی جزئیات مراسم بر اساس اعلام آمادگی و تصمیم مسؤولان مکان میزبان این شهدا تعیین می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای برگزاری این مراسم در روز 30 بهمن ماه اعلام آمادگی کرده است.

دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم افزود: امکان این مسئله وجود نداشت که برای برگزاری مراسم در روز شهادت حضرت زهرا(س)، دانشجویان قمی و شهرستانی را تا زمان برگزاری مراسم در دانشگاه نگه داشت چرا که شرکت دادن اجباری مردم در اینگونه مراسم ها، نارضایتی در دل آنان ایجاد می‌کند.

حسینی با بیان اینکه انتخاب مکان خاکسپاری شهدای گمنام از سوی نهادهای مربوطه در تهران صورت می‌گیرد و به تصویب که برسد دیگر امکان تغییر آن وجود ندارد، عنوان کرد: با این شرایط امکان تغییر مکان خاکسپاری شهدای گمنام با هدف فراهم کردن بستر برای برگزاری مراسم در روز شهادت حضرت زهرا(س) نیز وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه کشوری، تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در سراسر کشور همزمان با ایام فاطمیه(س) بوده است اضافه کرد: البته عدم برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در روز شهادت حضرت زهرا(س) فقط در قم صورت نمی‌پذیرد، در چند نقطه دیگر در ایران نیز بنا به دلایلی این مراسم همزمان با ایام فاطمیه(س) ولی در غیر از روز شهادت صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم تشریح کرد: مراسم تشییع این 6 شهید عزیز روز دوشنبه از ساعت 9:30 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به طرف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود و پس از طواف و اقامه نماز و عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام 19 و 20 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات مسلم بن عقیل در مهر سال 61، برای خاکسپاری به دانشگاه علوم پزشکی قم انتقال می‌یابد.

 

*دعوت از مردم قم برای حضور پرشور در آئین تشییع شهدای گمنام

حسینی در ادامه با اشاره به تشییع دو شهید 20 و 24 ساله مربوط به تک دشمن در سال 67 در زبیدات عراق و عملیات کربلای چهار در جزیره ام الرصاص و خاکسپاری آنان در دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: این مراسم ساعت 10 صبح روز سه شنبه اول اسفند همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور پرشور اهالی شریف پردیسان از مزار مطهر شهید محمدعلی مبارک آغاز می‌شود و تا محل دانشگاه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: عصر روز سه شنبه، مراسم خاکسپاری شهید گمنام 22 ساله، در مرکز تربیت پاسداری علویون برگزار می‌شود و صبح روز چهارشنبه نیز شهید 28 ساله عملیات بدر در مجتمع صنعتی بعثت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم به خاک سپرده می‌شود که این دو مراسم، به صورت داخلی و با حضور کارکنان این مراکز برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام استان قم با بیان اینکه طی دعوت‌های به عمل آمده، دانشجویان دانشگاه‌های دیگر استان قم نیز در آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی حضور می‌یابند افزود: از مردم شهیدپرور درخواست می‌شود تا با حضور پرشور و حماسی در مراسم تشییع روز دوشنبه، برگی دیگر بر افتخارات تکریم و تعظیم شهیدان والامقام در استان قم بیفزایند.

با اعلام زمان برگزاری آیین خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در روز دوشنبه که یک روز قبل از شهادت حضرت زهرا(س) است، برخی انتقادات مبنی بر اینکه بهتر بود مراسم خاکسپاری این دو شهید در روز سه شنبه که مصادف با روز شهادت حضرت زهرا(س) است برگزار شود مطرح شده بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnx09.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما