شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 60281
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله نوری همدانی:

علما نباید در برابر دشمنان اسلام سکوت کنند

قم نيوز : یکی از مراجع عالی‌قدر گفت: امروزه دشمنان اسلام بسیار در تکاپو هستند تا چهره اسلام را خراب کنند و علما نباید در مقابل آن‌ها بدون واکنش بمانند.
علما نباید در برابر دشمنان اسلام سکوت کنند
علما نباید در برابر دشمنان اسلام سکوت کنند
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌ ملی اسلامی دهلی و دانشگاه ملی اسلامیه دهلی با اشاره به اینکه فکر و فرهنگ خوبی در کشور هند وجود دارد، اظهار کرد: زبان قرآن و زبان اصلی اسلام عربی است.

وی با بیان اینکه تمام علوم دنیا از قرآن گرفته شده است، مطرح کرد: علوم اسلامی همیشه با توحید و خداوند همراه است و تمام مباحث علمی از حکمت خداوند سرچشمه گرفته است و یکی از مصیبت‌هایی که برای علوم و دانشگاه پیش آمده است جدایی مباحث علمی از دینی توسط فرهنگ غربی است.

این مرجع تقلید ادامه داد: زمانی که در دنیا هیچ دانشگاه و کتابخانه‌ای وجود نداشت این مسلمانان بودند که نخستین دانشگاه‌ها و مراکز علمی را تاسیس کردند.

وی با اشاره به اینکه باید عظمت اسلام را دوباره زنده کنیم، خاطرنشان کرد: در انسان علم و عمل با یکدیگر هستند؛ نهج البلاغه مسلمانان سرشار از مباحث و مطالب علمی است و حضرت امیرالمومنین(ع) نیز در این کتاب می‌فرمایند علما هرگز نباید در برابر ظلم و ستم دیگران ساکت باشند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته علما با قلم خود به مقابله با دشمنان می‌پرداختند، عنوان کرد: امروزه دشمنان اسلام بسیار در تکاپو هستند تا چهره اسلام را خراب کنند و علما نباید در مقابل آن‌ها بدون واکنش بمانند.

وی با اشاره به اینکه عربستان نوکر آمریکا است، تصریح کرد: دشمن برای بد جلوه دادن چهره جمهوری اسلامی افکاری را در کشورهایی مانند هندوستان و پاکستان مبنی بر اینکه ایران و عربستان می‌توانند در کنار یکدیگر قرار بگیرند پراکنده است ولی این حقیقت ماجرا این است که تا زمانی که عربستان از آمریکا پیروی می‌کند نمی‌تواند در کنار جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اسلام تمام مسلمانان را به اتحاد و کمک به مظلوم سفارش کرده است، یادآور شد: امروز وظیفه اصلی تمام مسلمانان اتحاد است زیرا اگر نتوانیم به این اتحاد برسیم تمام مراکز مقدس ما را تسخیر خواهند کرد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مردم را بیدار و همراه کردند و امروزه همین جمهوری اسلامی حامی کشورهای ضعیف شده است و سایر کشورهای اسلامی نیز باید به این بیداری و همراهی برسند تا بتوانند در مقابل ظلم‌های دشمنان بایستند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ولایت موجب شده است که در روز اربعین 30 میلیون مسلمان کنار یکدیگر قرار بگیرند، اظهار کرد: اگر مسلمانان ولایت پذیر باشند و از ولی خود پیروی کنند دشمن هیچ‌ زمانی توانایی غلبه بر مسلمانان را پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgqx93.ak9z74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما