شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 60283
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مقتدایی در بازدید از نمایشگاه کتاب مطرح کرد

ضرورت کاهش قیمت کتاب برای استفاده علاقمندان

حوزویان فرصت نمایشگاه کتاب را قدر بدانند
قم نيوز : نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قیمت بالای کتب به عنوان یک ایراد به شمار می‌رود، گفت: امیدواریم خداوند متعال گشایشی در این باب حاصل کنند تا اساتید معزز و اهل مطالعه بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کنند.
ضرورت کاهش قیمت کتاب برای استفاده علاقمندان/حوزویان فرصت نمایشگاه کتاب را قدر بدانند
ضرورت کاهش قیمت کتاب برای استفاده علاقمندان/حوزویان فرصت نمایشگاه کتاب را قدر بدانند
به گزارش قم نیوز آیت الله مرتضی مقتدایی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب دین با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای افراد کتابخوان است، اظهار کرد: برادران حوزه علمیه و سایر عزیزان باید کمال استفاده را از این فرصت طلایی داشته باشند.
وی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال ظرفیت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته داشته است، افزود: این نمایشگاه از نظر گسترش عناوین کتب در مقام بالاتری قرار دارد، همچنین ناشرانی از کشورهای مختلف نیز در نمایشگاه مذکور شرکت کرده و عناوین متعددی را به همراه آورده‌اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه قیمت بالای کتب به عنوان یک عیب و ایراد به شمار می‌رود، تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال گشایشی در این باب حاصل کنند تا اساتید معزز و اهل مطالعه بتوانند از این فرصت طلایی استفاده کنند.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ادامه داد: خداوند در این کتاب آسمانی به قلم قسم یاد کرده است، چرا که سنت الهی بر این است به چیزهایی که از نظر استفاده برای مردم و نیز از نظر خلقت اهمیت والایی دارند، سوگند یاد می‌کند.
آیت الله مقتدایی با بیان اینکه تنها علومی که در جهان به صورت دائم از آن استفاده می‌شود علومی است که به رشته تحریر درآمده است، اظهار کرد: دانشی که برای آن زحمت کشیده شده و بزرگان آن را تالیف و تولید کرده‌اند علومی است که برای جهانیان باقی مانده است.
وی قلم را وسیله ای ارزشمند دانست و عنوان کرد: آنچه که توسط قلم کتابت می‌شود، علومی است که توسط آن تولید شده و به دیگران نیز منتقل شده و در اختیار آیندگان نیز قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipraq.t1auv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما