شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 60285
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله اعرافی:

در کنار مطالبه‌گری باید پاسخگو باشیم

تحول در حوزه مقوله‌ای پیچیده و چندبعدی است
قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: فلسفه حوزه این است که مشکل و گرهی از نظام اسلامی، جامعه و مردم باز کند و اگر این امر به خوبی انجام نشود حوزه نتوانسته به خوبی رسالت خویش را انجام دهد؛ بنابر این حوزه باید در کنار اینکه مطالبه گر هست، پاسخگو باشد.
در کنار مطالبه‌گری باید پاسخگو باشیم/ تحول در حوزه مقوله‌ای پیچیده و چندبعدی است
در کنار مطالبه‌گری باید پاسخگو باشیم/ تحول در حوزه مقوله‌ای پیچیده و چندبعدی است
به گزارش آیت الله اعرافی امروز در دیدار استاد رشاد و جمعی از مسؤولان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به مشکلات و سختی‌های بحث تحول در حوزه اظهار کرد: تحول، ارتقاء و کارآمدی بیشتر حوزه یک مقوله پیچیده و ذواضلاع است که انواع پارادوکس‌ها را به همراه خود دارد.
وی افزود: در مجموع ده‌ها طرحی که در بخش‌های گوناگون انجام می شود یک نگاه منسجمی وجود دارد تا این طرح‌ها به خوبی و به نحو احسن انجام شود.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه باید هم مطالبه‌گر و هم پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: فلسفه حوزه این است که مشکل و گرهی از نظام اسلامی، جامعه و مردم باز کند و اگر این امر به خوبی انجام نشود حوزه نتوانسته به خوبی رسالت خویش را انجام دهد بنا بر این لذا حوزه باید در کنار اینکه مطالبه گر هست، پاسخگو نیز باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رشاد نیز در ادامه این دیدار با بیان اهمیت و جایگاه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در تولید فکر و حل مشکلات فکری و پژوهشی حوزه گفت: پژوهشگاه به خوبی می‌تواند در بعضی زمینه‌ها کمک کار حوزه باشد.
وی با اشاره به اهمیت علوم انسانی اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه تاکید کرد: اگر مشکل علوم انسانی در ایران را حل نکنیم عملا کاری انجام نداده‌ایم چراکه امروزه علوم انسانی موجود در این کشور حکمرانی می‌کند و باید به سمت اسلامی سازی این علوم پیش رفت.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی افزود: همه بخش‌ها باید همت خود را صرف اسلامی سازی علوم انسانی کنند و گرنه در صورت عدم انجام این کار از جمهوری اسلامی تنها یک نام و آرم باقی خواهد ماند.
انتهای پیام/
 
https://qomnews.ir/vdcamuni.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما