پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : 6034

فضای سایبری مانع ارتباط نسل جدید با گذشته شده است

قم نيوز : قم نیوز: رییس دانشگاه علم پزشكی قم با اشاره به ضرورت حضور سالمندان در خانواده ها گفت: فضای سایبری مانع نزدیكی نسل جدید و گذشته شده است.
فضای سایبری مانع ارتباط نسل جدید با گذشته شده است
به گزارش قم نیوز، سید شمس الدین حجازی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از سالمندان در بوستان كوكب قم اظهار داشت: حضور سالمندان در خانواده ها مانع پناه بردن جوانان به فضای سایبر و افتادن در دام انحرافات ناشی از آن می شود.

وی با بیان اینكه انقطاع نسل ها جامعه را تهدید می‌كند، اظهار داشت: حفظ كانون خانواده امری مهم در دین اسلام است.

حجازی با اشاره به اینكه تجارب سالمندان نسل‌های آینده را پویا خواهد كرد، تصریح كرد: در هفته سلامت همایش‌های علمی، تخصصی و آموزشی مختلفی ویژه سالمندان و بازنشستگان با همكاری ادارات استان برگزار شد.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر به خانه سالمندان استان از سوی مسوولین و فرزندان كسانی كه در خانه سالمندان هستند، شد.

وی با بیان اینكه هشت درصد از جمعیت كشور را سالمندان تشكیل می‌دهند، تصریح كرد: باید سالمندان مورد توجه و اهتمام بیشتری قرار گیرند.

رییس علوم پزشكی قم با تمجید از اقدامات صورت گرفته در راستای بالا بردن سطح سلامت عمومی در جامعه اظهار داشت: به بركت نظام مقدس اسلامی میزان سن امید به زندگی كه در پیش از انقلاب ۵۶ سال بود حال به ۷۲ سال رسیده است.

وی با اشاره به اینكه ارایه مشاوره‌های پزشكی برای پیشگیری از بیماری‌ها برای سالمندان باید دنبال شود، خاطرنشان كرد: همچنین نیازهای عاطفی سالمندان باید برآورده شود.

حجازی با تاكید بر اینكه سلامت روان در همه سنین به ویژه سنین سالمندی بسیار مهم است، اضافه كرد: زیباسازی شهر از مهم‌ترین دلایل سلامت روان بوده و در روحیه افراد جامعه بسیار تاثیرگذار است.

۸ تا ۲۴ فروردین هفته سلامت نامگذاری شده كه شعار امسال آن زندگی سالم طول عمر بیشتر است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.x8pbjh87e9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما