کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله اعرافی:

رویکردهای جامع علمی تربیتی در دانشگاه‌ها احیاء و تقویت شود

تربیت نظریه پردازان قوی در دانشگاه‌ها ضروری است

خبرگزاری فارس , 30 بهمن 1396 ساعت 22:01

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تربیت نظریه پردازان قوی با داشتن نگاه ویژه به مباحث تربیتی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و آن را در شرایط کنونی امری لازم و ضروری دانست.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رئیس و مسئولین دانشگاه فرهنگیان که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، بر همکاری، هم فکری بین دو نهاد حوزه و دانشگاه در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی و سایر مسائل تاکید کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: همکاری و هم فکری بین حوزه و دانشگاه فرهنگیان قطعاً برکات زیادی به همراه خواهد داشت و هر چه برکات بیشتر باشد، جامعه هم از منفعت آن استفاده بیشتری خواهد کرد.

امام جمعه قم بر ضرورت داشتن نگاه راهبردی به مسائل مهم در نظام از سوی مسئولین دانشگاه فرهنگیان تاکید و احیای این نگاه و تقویت رویکردهای آن را امری لازم عنوان کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تاکنون چنین نگاهی نبود و یا اگر بود، کامل نبود، اظهار داشت: برای اثرگذاری بهتر در جامعه لازم است مسئولین دانشگاه فرهنگیان برنامه راهبردی مشخصی داشته و تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به این که زیر ساخت‌های تربیتی جامع دانشگاه فرهنگیان، مناسب با فضای تعلیم و تربیت نیست و یا ضعیف است، گفت: نکته ای که خیلی لازم است روی آن دقت شود، ورود به مباحث فلسفی و تاریخی انقلاب از سوی دانشگاهیان و حوزویان است. در این رابطه تلاش‌های جدی در مسائل مختلف نظریه پردازی و تولید فکر و اندیشه صورت نگرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مسئله دیگر جریان تربیت افراد نخبه و نظریه پرداز در سطوح کارشناسی و دکتری در دانشگاه فرهنگیان است، باید در این رابطه راهکارهایی در نظرگرفته شود و جریاناتی راه بیافتد، تا به این مسئله جانی تازه دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تربیت نظریه پردازان قوی با داشتن نگاه ویژه به مباحث تربیتی در دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و آن را در شرایط کنونی امری لازم و ضروری دانست.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه در حوزه، ده‌ها طرح و ایده مانند نظام جامع رشته ای و درختواره جامع رشته ای خوبی وجود دارد که می‌تواند تحولات جدی در حوزه‌های عملیه ایجاد کند، گفت: می‌توان در دانشگاه هم از طرح‌های متعددی که در حوزه در دست اجرا است، بهره برد و نقشه جامع علمی مشترک ایجاد کرد تا از این طریق موجب ارتقای سطح همکاری بین نهاد حوزه ودانشگاه فرهنگیان شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60389

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60389/رویکردهای-جامع-علمی-تربیتی-دانشگاه-ها-احیاء-تقویت-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir