کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله نوری همدانی:

رویکرد کمیته امداد باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود

خبرگزاری فارس , 30 بهمن 1396 ساعت 22:53

یکی از مراجع تقلید گفت: رویکرد کمیته امداد باید توسط صدا و سیما در جامعه اسلامی فرهنگ‌سازی و تبلیغ شود به همین علت رسانه‌ها باید بسترهای تبلیغی را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا این مجموعه مردم را به سمت کار خیر دعوت کند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی امشب در دیدار با جمعی از مسؤولان ارشد اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با اشاره به اینکه ایام فاطمیه را هیچ فردی نمی‌تواند فراموش کند، اظهار کرد: به هر میزانی که مخالفان به دنبال فراموشی و اغماض نسبت به جریان فاطمیه هستند این جریان نیز همانند جریان عاشورا قوی‌تر و گسترده‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه لزوم عبرت‌آموزی از جریان‌های مختلف تاریخی در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است، اضافه کرد: برخی در طول تاریخ سال‌ها برای امام حسین(ع) گریه کردند اما در مورد ریشه و علل اصل رخ‌دادن این جریان فکر نمی‌کردند به همین علت همیشه درگیر مشکلات بسیاری بودند.

این مرجع تقلید از مادیات دنیوی به عنوان عامل گمراه‌کننده افراد نام برد و ادامه داد: اگر انسان فریب ظاهر دنیا را بخورد درگیر مشکلات مختلف از جمله بی‌توجهی نسبت به دنیای آخرت می‌شود به همین علت می‌تواند بسیاری از مشکلات را برای اولیای الهی رقم بزند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات بسیاری مطلوبی را به مردم ارائه می‌دهد، گفت: این حجم از رسیدگی به ابعاد مختلف زندگی نیازمندان قابل تقدیر و کاری بسیار بزرگ است، رویکرد کمیته امداد باید توسط صدا و سیما در جامعه اسلامی فرهنگ‌سازی تبلیغ شود به همین علت رسانه‌ها باید بسترهای تبلیغی را در اختیار کمیته امداد قرار دهند تا این مجموعه مردم را به سمت کار خیر دعوت کند.

وی از کمیته امداد به‌عنوان یک شجره طیبه غرس‌شده توسط امام خمینی(ره) یاد کرد و ادامه داد: این شجره طیبه هر روز بزرگ‌تر می‌شود و هر روزه ثمرات بسیاری را برای جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم به اهتمام مردم قم در کمک‌رسانی به کمیته امداد اشاره کرد و افزود: بر اساس روایاتی از ائمه اطهار(ع)، مردم قم افرادی هستند که برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60390

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60390/رویکرد-کمیته-امداد-باید-جامعه-فرهنگ-سازی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir