کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئيس مجمع نمايندگان حوزه علميه قم:

حضرت زهرا(س) اصلي‌ترين مدافع ولايت بودند

خبرگزاری فارس , 1 اسفند 1396 ساعت 8:01

نایب رئيس مجمع عمومي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: حضرت زهرا(س) اصلي‌ترين مدافع ولايت و ميراث نبوت ناميده مي‌شوند و در ماجراي سقيفه و غصب ولايت و فدك قيامي را آغاز كردند كه اين قيام حجت براي تمام مؤمنان است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مسائلی که در سقیفه اتفاق افتاد به خوبی زمینه غصب امامت و فدک را مشخص می‌کند و این دو موضوع در بیانات حضرت به خوبی نشان داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه غصب ولایت بیشتر به ولایت امام علی(ع) تأکید دارند و در زمینه غصب فدک برخی با کوتاه‌نگری به مسئله فکر می‌کنند موضوع در زمینه قیام حضرت نسبت به یک منطقه خاصی به نام فدک یا مربوط به باغی از باغات مدینه بوده ولی اصل مسئله بسیار فراتر از اینهاست.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: غاصبان امامت و ولایت با این عمل قصد داشتند تا راه را به امامت در آینده و جانشینان امیر مؤمنان(ع) مسدود کنند تا جایی که ائمه معصومان(ع) از بعد پشتیبانی اقتصادی دستشان خالی باشد و ولایت به طور عملی نتواند در زمان‌های آینده کاری کند.

وی با بیان اینکه در بیانات حضرت زهرا(س) اشاره به عملکرد مهاجرین و انصار وجود دارد گفت: مهاجرین و انصار کسانی بودند که از آغاز رسالت پیامبر اسلام(ص) و ظهور دین مبین اسلام با پیامبر همراهی کردند و  امیر مؤمنان(ع) را به خوبی می‌شناختند و بیانات حضرت را درباره امام علی(ع) شنیده بودند ولی در بزنگاه تاریخ زمانی که باید نسبت به ادای وظیفه نسبت به ولایت الهی امیر مؤمنان(ع) عمل می‌کردند بیعت خود را مخفی کردند.

بنیادی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) دو خطبه پس از رحلت نبی اکرم(ص) بیان داشتند که مخاطب اصلی آنها مهاجرینی بودند که این همراهی طولانی در طول 23 سال را با پیامبر اسلام(ص) داشتند و حقایق جانشین پیامبر اسلام(ص) را به خوبی درک می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اصلی‌ترین مدافع ولایت و میراث نبوت هستند عنوان کرد: حضرت زهرا(س) در ماجرای سقیفه و غصب ولایت و فدک قیامی را آغاز کردند که این قیام حجت برای تمام مؤمنان است زیرا در جایی که اسلام و جامعه به سوی انحراف می‌رود انسان‌های خاص، مخلص و معتقدانی که استقامت دارند در چنین مواردی جوهره دینی خود را به خوبی نشان می‌دهند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60402

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60402/حضرت-زهرا-س-اصلي-ترين-مدافع-ولايت-بودند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir