چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 60420
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم:

جوامع کنونی نیازمند الگوي فاطمي است

قم نيوز : رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم گفت: در جوامع کنونی الگوي فاطمي در تمام ابعاد زندگي خانوادگي، فردي، رفتار با پدر و همسر و تربيت فرزند بايد استخراج و به آن عمل شود.
جوامع کنونی نیازمند الگوي فاطمي است
جوامع کنونی نیازمند الگوي فاطمي است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: متون و اخبار رسیده یکی از راه‌های شناخت شخصیت است بر اساس این متون شخصیتی بالاتر و ارزنده‌تر از حضرت زهرا(س) وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این بانوی بزرگوار نزد پیامبر اکرم(ص) و ذات اقدس پروردگار دارای جایگاه است و رضایت فاطمه زهرا(س) برابر رضایت خدا و همچنین غضب حضرت مساوی با غضب الهی است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با اشاره به مقام عصمت حضرت زهرا(س) گفت:‌ عصمت حضرت به اندازه‌ای است که خطایی در فکر و عمل حضرت زهرا(س) وجود ندارد بنابراین حضرت عاملی را می‌طلبد که خدا می‌خواهد و حضرت زهرا(س) محبوب‌ترین فرد نزد پیامبر اکرم(ص) است.

وی خاطرنشان کرد: رسول خدا(ص) به حضرت زهرا(س) بسیار محبت داشتند و بوی بهشت را از حضرت استنشاق می‌کردند.

کلباسی با بیان اینکه اکنون نیاز به الگوی فاطمی احساس می‌شود گفت: الگوی فاطمی در زندگی خانوادگی، فردی، رفتار با پدر و همسر و تربیت فرزند وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: زهد و قناعت در عرصه‌های مختلف زندگی حضرت مشاهده می‌شود که باید از آن درس‌آموزی کرد تا از گرفتاری و انحراف در امان باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgab0.rhbg5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما