کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه(س) الگوي تمام عيار بندگي براي بشريت هستند

خبرگزاری فارس , 2 اسفند 1396 ساعت 4:00

استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي تمام عيار بندگي براي تمام زنان و مردان عالم هستند و بنده حقيقي خداوند در انجام وظايف و تكاليف انساني محسوب مي‌شود.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: رسول خدا(ص) در بیانی نورانی می‌فرمایند اگر همه زیبایی‌های عالم در شخصی باشد همانا او فاطمه است و نماد بندگی حقیقی خداوند محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار بندگی برای تمام زنان و مردان عالم هستند و بنده حقیقی خداوند در انجام وظایف و تکالیف انسانی محسوب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نام، ذکر و سبک زندگی حضرت زهرا(س) در تمام اعصار و قرون هویت‌بخش حقیقی به زندگی زنان است گفت: فاطمه زهرا(س) در دوران جاهلیت زندگی کردند و در زمانی که هویت و ماهیت اصلی زنان به فراموشی سپرده شده بود به زن معنای حقیقی، آسمانی و الهی بخشیدند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) گفت: ایشان دختر و فرزند پیامبر اکرم(ص) هستند تا جایی که رسول اکرم(ص) خطاب به فاطمه(س) لفظ ام ابیها را بیان می‌کنند زیرا مانند یک مادر به پدر محبت می‌کردند و در سخت‌ترین شرایط حیات پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) به عنوان پشتوانه معنوی عمل کردند.

سلطانی خاطرنشان کرد: در مقام همسری برای امام علی(ع) تجلی زن نمونه است که الگوی تمام عیار برای بندگی انسان در مسیر سعادت و کمال محسوب می‌شوند و کمک و یاوری برای امام علی(ع) به عنوان ابر مرد تاریخ است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در نقش مادر بسیار درخشان ایفای نقش کردند گفت: حضرت فاطمه(س) توانستند فرزندانی را تربیت کنند که آوازه آنها تا ملکوت پیچیده است. امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان فرزندان ایشان هر یک عالمی را در تأثیر حیات نورانی و معنوی خود قرار دادند.

استاد حوزه و  دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ حضرت زهرا(س) ظهور و بروز اجتماعی داشتند و حضور چشمگیری در دفاع از ولایت و ترسیم حضور زن در عرصه سیاسی و اجتماعی نشان دادند و با اقدام هوشیارانه، ایثارگرانه و فداکاری مسیر اصیل و ناب قرآنی و نام پیامبر را به تثبیت رساندند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60421

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60421/حضرت-فاطمه-س-الگوي-تمام-عيار-بندگي-براي-بشريت-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir