چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 60421
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه(س) الگوي تمام عيار بندگي براي بشريت هستند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت:‌ حضرت زهرا(س) به عنوان الگوي تمام عيار بندگي براي تمام زنان و مردان عالم هستند و بنده حقيقي خداوند در انجام وظايف و تكاليف انساني محسوب مي‌شود.
حضرت فاطمه(س) الگوي تمام عيار بندگي براي بشريت هستند
حضرت فاطمه(س) الگوي تمام عيار بندگي براي بشريت هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: رسول خدا(ص) در بیانی نورانی می‌فرمایند اگر همه زیبایی‌های عالم در شخصی باشد همانا او فاطمه است و نماد بندگی حقیقی خداوند محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی تمام عیار بندگی برای تمام زنان و مردان عالم هستند و بنده حقیقی خداوند در انجام وظایف و تکالیف انسانی محسوب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نام، ذکر و سبک زندگی حضرت زهرا(س) در تمام اعصار و قرون هویت‌بخش حقیقی به زندگی زنان است گفت: فاطمه زهرا(س) در دوران جاهلیت زندگی کردند و در زمانی که هویت و ماهیت اصلی زنان به فراموشی سپرده شده بود به زن معنای حقیقی، آسمانی و الهی بخشیدند.

وی با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س) گفت: ایشان دختر و فرزند پیامبر اکرم(ص) هستند تا جایی که رسول اکرم(ص) خطاب به فاطمه(س) لفظ ام ابیها را بیان می‌کنند زیرا مانند یک مادر به پدر محبت می‌کردند و در سخت‌ترین شرایط حیات پیامبر اکرم(ص)، حضرت زهرا(س) به عنوان پشتوانه معنوی عمل کردند.

سلطانی خاطرنشان کرد: در مقام همسری برای امام علی(ع) تجلی زن نمونه است که الگوی تمام عیار برای بندگی انسان در مسیر سعادت و کمال محسوب می‌شوند و کمک و یاوری برای امام علی(ع) به عنوان ابر مرد تاریخ است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در نقش مادر بسیار درخشان ایفای نقش کردند گفت: حضرت فاطمه(س) توانستند فرزندانی را تربیت کنند که آوازه آنها تا ملکوت پیچیده است. امام حسن مجتبی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان فرزندان ایشان هر یک عالمی را در تأثیر حیات نورانی و معنوی خود قرار دادند.

استاد حوزه و  دانشگاه خاطرنشان کرد:‌ حضرت زهرا(س) ظهور و بروز اجتماعی داشتند و حضور چشمگیری در دفاع از ولایت و ترسیم حضور زن در عرصه سیاسی و اجتماعی نشان دادند و با اقدام هوشیارانه، ایثارگرانه و فداکاری مسیر اصیل و ناب قرآنی و نام پیامبر را به تثبیت رساندند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs0qe.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما