چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 60454
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

عدم رعایت نرخ سود بانکی مصوب در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان قمی

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: معمولا تسهیلات سرمایه در گردش توسط سیستم بانکی با نرخ 18 درصد تنها برای سه ماه است و اگر تولیدکننده بخواهد تسهیلات برای بیش از سه ماه بگیرد، سود بانکی بیش از سود نرخ بانکی مصوب است.
عدم رعایت نرخ سود بانکی مصوب در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان قمی
عدم رعایت نرخ سود بانکی مصوب در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان قمی
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به تسهیلات بانکی اظهار کرد: سیستم بانکی، سود تسهیلات یک ساله سرمایه را در گردش را به 24 درصد می‌رساند و اگر تولیدکننده تسهیلات معوقه داشته باشند، جرایم سنگینی را برای او در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: بدهی جرایم معوقه آن قدر سنگین است که تولیدکنندگان توان پرداخت آن‌ها را ندارند، جرایم معوقه به صورت پلکانی محاسبه می‌شود، بخشش جرایم معوقه موجب خواهد شد که تولیدکنندگان توان بازپرداخت تسهیلات خود را پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: معمولا تسهیلات سرمایه در گردش توسط سیستم بانکی با نرخ 18 درصد تنها برای سه ماه است و اگر تولیدکننده بخواهد تسهیلات برای بیش از سه ماه بگیرد، سود بانکی بیش از سود نرخ بانکی مصوب است.

خاکی با اشاره به مشکلات صادرکنندگان استان قم اظهار کرد: پس از ثبت کالای صادراتی در سامانه، اگر آن کالا در زمان 24 تا 48 ساعت از مرز خارج نشود، قاچاق محسوب می‌شود و این مساله مشکلاتی را برای صادرکنندگان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برخی از مرزهای کشور به سامانه پنجره واحد گمرکی متصل نیست، به همین دلیل خروج  کالاهای صادراتی از آن مرزها در سامانه ثبت نمی‌شود و این مساله مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: در 6 ماه گذشته با افزایش 50 درصدی محصولات پتروشیمی مواجه شدیم، در حالی که این واحدها مواد اولیه خود را با نرخ یکسان از وزارت نفت دریافت می‌کنند، این مساله موجب افزایش قیمت محصولات واحدهای تولیدی می‌شود.

خاکی با اشاره به تاثیر تغییرات قیمت دلار در افزایش مواد پتروشیمی اظهار کرد: افزایش قیمت دلار موجب شده است که قیمت مواد پتروشیمی در زمان کوتاهی بالا برود، اما کاهش قیمت دلار هنوز موجب کم شدن قیمت این مواد نشده است.

وی ادامه داد: سود شرکت‌های پتروشیمی در کشور حدود 50 درصد است، در حالی که سود این شرکت‌ها در دنیا حدود 10 درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: تعدادی از ماشین آلات کارخانه‌های بتن استان فرسوده هستند، باید زمانی برای این کارخانه‌ها تعیین شود تا بتوانند ماشین آلات خود را نوسازی کنند.

خاکی با اشاره به درخواست سرمایه گذاران برای مشارکت در نوسازی بافت فرسوده قم اظهار کرد: سرمایه گذاران برای مشارکت در این کار در استان آماده هستند، این افراد نیاز به صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی توسط سیستم بانکی در قم دارند.

وی ادامه داد: بخشی از صادرات استان قم از طریق استان‌های دیگر است، فرش قم جایگاه خوبی در جهان دارد، همچنین محصول کفش قم هم از مرزهای دیگر کشور صادر خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد صادرات استان افزایش پیدا کرد، امکان افزایش این عدد وجود دارد و می‌توانیم که صادرات استان قم را دو برابر کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci55aq.t1auw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما