پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب : 60480
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌لله خوشوقت در قم برگزار شد

قم نيوز : مراسم بزرگداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله خوشوقت در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.
مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌لله خوشوقت در قم برگزار شد
مراسم پنجمین سالگرد ارتحال آیت‌لله خوشوقت در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز در این مراسم معنوی شامگاه چهارشنبه که با مرثیه سرای مداحان اهل بیت(ع) همراه بود جمعی از علما و اساتید حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید، مسئولین لشکری و کشوری همچنین مدیران استانی قم حضور داشتند.

لازم به ذکر است، دوم اسفند 1391، آیت‌الله خوشوقت در سفر زیارتی به عربستان سعودی به علت عارضه تنفسی در بیمارستان ملک فیصل شهر مکه درگذشت، که با در گذشت وی رهبر معظم انقلاب در پیامی از آیت الله خوشوقت با عناوین عالم ربانی، سالک الی الله و عارف بالله یاد کردند.

آیت‌الله عزیزالله خوشوقت مجتهد و استاد اخلاق، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمران) در تهران و از بارز‌ترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی بود.

آیت الله خوشوقت، دروس خارج فقه و اصول را نزد حضرات آیات عظام سید حسین بروجردی و امام خمینی (ره) گذراندند و حکمت و فلسفه و تفسیر را نزد علامه طباطبایی (ره) آموختند. استفاده از درس آیت الله العظمی محمد حسین طباطبایى، ایشان را بیش از دیگران با دقایق و رموز اخلاق و مدارج معرفت آشنا ساخت و همین امر ایشان را مورد توجه و محبت ویژه علامه قرار داد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchvkn-.23nv6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما