پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 60483
منبع : خبرگزاری فارس
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد

برگزای آزمون المپیاد طرح ملی دادرس در ۱۰۸ مدرسه قم

قم نيوز : معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری آزمون المپیاد طرح ملی دادرس در بیش از ۱۰۸ مدرسه استان و شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد خبر داد.
برگزای آزمون المپیاد طرح ملی دادرس در ۱۰۸ مدرسه قم
برگزای آزمون المپیاد طرح ملی دادرس در ۱۰۸ مدرسه قم
به گزارش قم نیوز محمد مصباحی گفت: پیش از این مسابقات با حضور مدرسان و مربیان ضمن آموزش نحوه فراگیری مباحث دانش آموزان در طرح ملی دادرس ارزیابی در سطح مدارس استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در دهه فجر شاهد برگزاری آزمون‌های درون مدرسه ای و شعب بودیم افزود: در آموزش‌ها آیتم‌های علائم حیاتی، تریاژ، آتل بندی و پانسمان، حمل مصدوم، چادرزنی، تخلیه اضطراری و پناهگیری و اطفاء حریق آموزش داده شد و دادرسان در قالب تیم‌ها به رقابت‌ها درون مدرسه‌ای پرداختند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: از ۱۰۸ مدرسه در استان پس از برگزاری آزمون‌های درون مدرسه‌ای یک تیم برای مسابقات شهرستانی معرفی شدند و همچنین در شهرهای کهک، جعفریه و دستجرد پس از مرحله شهرستانی یک تیم برای مرحله استانی معرفی شده است.

مصباحی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح ایمنی و کاهش پیامدهای وقوع حوادث در مدارس است و بهره مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش در مواقع اضطرار و توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت‌های کارگروهی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeyni.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما