کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعبیر استاد قرائتی از جایگاه ولایت فقیه

خبرگزاری حوزه نیوز , 3 اسفند 1396 ساعت 11:58

نیاز نیست ولایت فقیه معصوم باشد، بلکه ولایت فقیه به عنوان "حجت" مطرح است نه "عصمت"، و رجوع به او مانند رجوع به پزشک است که عمل به نسخه او حجت است.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در دیدار جمعی از مسئولین دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت فقیه در نظام اسلامی گفت: در جامعه اسلامی ولایت فقیه کسی است که حرف آخر را می‌زند و نیازی نیست او معصوم باشد.

وی با تاکید بر لزوم دوره آموزشی و دانش افزایی اساتید گروه معارف و تربیت اسلامی دانشگاه فرهنگیان افزود: نیاز نیست ولایت فقیه معصوم باشد، بلکه ولایت فقیه به عنوان حجت مطرح است نه عصمت، و رجوع او مانند رجوع به پزشک است که عمل به نسخه او حجت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیه 44 سوره مائده خاطر نشان کرد: این ولایت قبل از اسلام وجود داشت و پیامبران هم چنین ولایتی داشتند.

وی از اسلام به عنوان دین کامل و جامع یاد کرد و گفت: نشانه بهترین دین، عقلی بودن، فطری بودن، جامع بودم و قابل عمل بودن است و این دین در مرور زمان ارزش آن بیشتر می‌شود و هرچه علم بیشرفت داشته باشد شکوفا تر شود.

مفسر قرآن در بخش دیگری از سخنان خود، بهترین عمل را آموزش و تعلیم و تعلم عنوان کرد و گفت: اساتید دانشگاه فرهنگیان می‌بایست قدر کار خود را بدانند، چرا که سرمایه‌های کشور به دست آنان تربیت می‌شوند.

وی افزود: کار شما کار کلیدی است ولی من معتقدم دانشگاه فرهنگیان با کمبود بودجه و نیرو مواجه است و هر سال گزینش آنان کم تر می‌شود.

استاد قرائتی گفت: ما نه به مکتب غرب نیاز داریم و نه به مکتب شرق باید از تجربة معلمان با سابقه بهره بگیریم، نیازی نیست ادای روشنفکران را در بیاوریم.

وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه‌ها را بر روی علوم غیر مفید باید بست و به روی علوم مفید باز کرد، امروزه بیکاری در جامعه به خاطر عدم برخورداری جوانان و تحضیل کرده ها از مهارت است و مشکل آن نداشتن مدرک و محفوظات نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشوردر پایان با اشاره به ویژگی‌های یک معلم خوب گفت: معلم خوب نباید تنها قانع به کلاس باشد، بلکه ارتباط تنگاتنگ خود را به صورت چهره به چهره با دانش آموزانش حفظ کند، ذات کار معلمی عشق است نه اینکه این کار را تنها شغل خود تلقی کند.
انتهای پیام / 137

 


کد مطلب: 60487

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60487/تعبیر-استاد-قرائتی-جایگاه-ولایت-فقیه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir