پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 60493
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مومن:

ظرفیت‌های قم در گسترش فرهنگ انقلاب استفاده شود

فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت مردم توسعه یابد
قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينكه انجام چنين اقدامات فرهنگی فقط نبايد به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي وابسته باشد گفت: انتظار مي‌رود كه بيش از اين مسؤولان با كمك مردم اين كارهاي بزرگ را به سرانجام برسانند.
ظرفیت‌های قم در گسترش فرهنگ انقلاب استفاده شود/فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت مردم توسعه یابد
ظرفیت‌های قم در گسترش فرهنگ انقلاب استفاده شود/فعالیت‌های فرهنگی با مشارکت مردم توسعه یابد
به گزارش قم نیوز آیت الله محمد مومن پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب دین، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب با این وسعت و گستردگی در استان قم اظهار کرد: نخستین باری است که در استان قم به این شکل که از کشورهای مختلف اسلامی و همچنین انتشارات مختلف داخل کشور حضور داشته باشند نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مرکزیت استان قم و سابقه حدود 100 ساله تاسیس حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اینکه استان قم مرکز انقلاب است و همچنین اگر از نظر سابقه حساب کنیم از زمان ائمه سلام الله علیها مرکزیت برای اسلام اصیل که همان تشیع 12 امامی است داشته و به حمدالله این حوزه مبارک افراد شایسته را تربیت کرده و تحویل اسلام و انقلاب داده است، باید از این ظرفیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ انقلاب بهره برد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی شکل گرفته از شهر قم در کل جهان گسترش پیدا کرد و سایه‌اش کل کره زمین را فراگرفته است و فقط اختصاص به کشورهای اسلامی ندارد.

آیت‌الله مومن در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اسلام و خدا که مردم می‌توانند با اسلام هم کارهای دنیوی وهم اخروی را با هم داشته باشند، ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: این اقتصاد درون گرا است و نشان می‌دهد که با تکیه برتوان داخلی و بدون نیاز به دیگران می‌توانیم کاری انجام دهیم و این برکت اسلام و همچنین حوزه علمیه است.

وی با اشاره به این موضوع که انجام چنین اقدامات فرهنگی فقط نباید به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وابسته باشد گفت: انتظار می‌رود که بیش از این مسؤولان با کمک مردم این کارهای بزرگ را انجام دهند و باید توجه داشت که امام راحل(ره) هم ناظر بر این کارهای خوبی که انجام می‌دهید، هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbfab0.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما