شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 60576
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه مطرح کرد

تدوین نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه

قم نيوز : مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه تدوین شده است و این نظام باید به تصویب شورای عالی حوزه‌ها برسد.
تدوین نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه
تدوین نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب ظهر امروز در دوازدهمین همایش معاونین امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه در سالن همایش مرکز خدمات حوزه علمیه قم با اشاره به نقش شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این شورا سیاستگذار حوزه است و وارد دوره هفتم خود شده و مصوبات خوبی داشته است.

وی ادامه داد: اعضای شورای حالی حوزه‌های علمیه 12 سفر استانی داشته اند و در این سفرها جلساتی را با طلاب، اساتید، اعضای شورای حوزه و مدیران در هر کدام از این استان‌ها برگزار کردند، دلیل این سفرها این بود که سیاستگذاران برای تدوین یک سیاست صحیح و واقعی باید از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرند.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: حاصل سفرهای استانی اعضای این شورا، تصویب 94 مصوبه در شورای عالی حوزه‌ها بود که از این میان 11 مصوبه مربوط به معاونت امور طلاب و دانش آموختگان است.

نواب با اشاره به تدوین نظام‌های جامع در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: نظام جامع امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه تدوین شده است و این نظام باید به تصویب شورای عالی حوزه‌ها برسد.

وی ادامه داد: یکی از دستورات دین مبین اسلام، ادب است و ائمه معصومین(ع) روایات بسیاری زیادی در این زمینه داشته اند، هر گونه برخورد ما با مراجعین، بر روی تربیت آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: کارمندی فکر کردن این است که سر ساعت بیاییم و سر ساعت برویم، اما زمانی تاثیرگذاری ما بیشتر خواهد شد که با تفکر خادمی طلاب به آن‌ها خدمت کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معاونین حوزه‌ها می‌توانند با حسن ادب، کارهای خودشان را ارزش بدهند، حتی روایاتی که بالای سر آن‌ها نصب می‌شود، می‌تواند که الهام بخش مراجعین باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9k09.yt0z56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما