يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۱
کد مطلب : 60592
منبع : خبرگزاری فارس
در دیدار جمعی از دست اندرکاران برگزاری دومین همایش ملی «ریحانةالنبی»:

آیت الله جوادی آملی: ملت ایران در طول تاریخ کرامت خود را به جهانیان اثبات کرده است

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: ما ملتی هستیم که در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، کرامت خود را به جهان اثبات کرده‌ایم، لکن یک فردوسی نداشتیم که این حماسه‌ها را ثبت و بیان کند و به گوش همگان برساند.
ملت ایران در طول تاریخ کرامت خود را به جهانیان اثبات کرده است
ملت ایران در طول تاریخ کرامت خود را به جهانیان اثبات کرده است
به گزارش قم نیوز آیت الله عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از دست اندرکاران برگزاری دومین همایش ملی «ریحانةالنبی» که در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، با اشاره به الگو گرفتن جامعه اسلامی از حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها بیان داشت: تأثیر پذیرفتن و الگو گرفتن از وجود مبارک صدیقه کبری سلام الله علیها در انقلاب اسلامی خود را به خوبی نشان داد.

وی ادامه داد: ما باید دو اقدام مهم را در دستور کار خود داشته باشیم، اول اینکه یک فردوسی دیگر بپرورانیم و دوم اینکه به تشریح بزرگی و عظمت ذوات مقدس ائمه علیهم السلام بپردازیم.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما ملتی هستیم که در طول تاریخ به ویژه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، کرامت خود را به جهان اثبات کرده‌ایم لکن یک فردوسی نداشتیم که این حماسه‌ها را ثبت و بیان کند و به گوش همگان برساند.

آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: پرچم یا زهرا(س) کشور را در دوران دفاع مقدس حفظ کرد، وگرنه پرچم سه رنگ به تنهایی نمی‌تواند خود و کشور را حفظ کند، چنانکه در حوادث جنگ جهانی اول و دوم نتوانست، اما وقتی پرچم یا زهرا(س) و یا حسین(ع) به میدان آمد هم دین حفظ شد و هم کشور محفوظ ماند.

وی تاکید داشت : این تفکر است که باید به همت شما، با عظمت پیگیری و حفظ شود و از سوی دیگر مراقب باشیم تا حضرات معصومین را تنها برای خود مصادره نکنیم، باید ائمه(ع) را جهانی بدانیم و آن‌ها را جهانی معرفی کنیم که لازمه این کار آن است که در دریای معرفت ایشان غرق شویم.

این مرجع تقلید با اشاره به فرازهایی از خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت: همه ما وحدت را دوست داریم اما حضرت در خطبه خود می‌فرماید تنها عامل وحدت «عدل» است، و این عدل تحت هدایت و رهبری ائمه تحقق پیدا می‌کند چرا که به بیان ایشان ائمه(ع) علاوه بر امام و رهبر بودن، «رائد» یعنی پیشرو هستند، حضرت می‌فرماید ما پیشرو هستیم! راه را می‌شناسیم، قبلاً این راه بهشت را رفته‌ایم و بازگشته‌ایم و لذا از هر کسی بهتر این راه را می‌شناسیم و از سوی دیگر «وَ الرَّائِدُ لا یَکْذِبُ اَهْلَهُ».

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb5sb0.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما