يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۴۴
کد مطلب : 60593
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه علمیه قم:

نفاق قلب خطرناک‌ترین نوع نفاق است

قم نيوز : یکی از اساتید حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نفاق قلب خطرناک‌ترین نوع نفاق است، گفت: نفاق قلب انسان را به اعراض از ولایت الهی دچار می‌کند.
نفاق قلب خطرناک‌ترین نوع نفاق است
نفاق قلب خطرناک‌ترین نوع نفاق است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد فقیهی امشب در شبستان نجمه خاتون(س) حرم کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به آیه 75 سوره توبه، اوصاف فردی جریان نفاق را به استناد این آیه تبیین کرد و گفت: خداوند در این آیه ویژگی نفاق فردی و نفاق قلب را به صورت کامل بیان می‌کند.

وی افزود: در این آیه به ماجرای ثعلبه از انصار حضرت محمد(ص) اشاره‌شده که از مؤمنی زاهد به یک منافق و روی‌گردان از رسول خدا(ص) تبدیل می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: روزی ثعلبه نزد حضرت رسول خدا(ص) آمد و از ایشان درخواست کرد تا حضرت برایش دعا کرده و او ثروتمند شده و در پناه این ثروت به اسلام خدمت کرده و مسجد و مکان‌های مذهبی بسازد.

فقیهی ادامه داد: حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله به ثعلبه فرمودند: «اگر کمتر داشته باشی و شکرگزار باشی، بهتر از آن است که ثروتمند و ناسپاس باشی» اما چون ثعلبه طی چند روزی به پیامبر اسلام(ص) اصرار کرد و حضرت دعا کردند، با زیادشدن زادوولد گوسفندان ثعلبه، او به‌مرور زمان ثروتمند شد».

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در آیات سوره توبه بیان‌شده است پس‌ازاینکه ثروت و گوسفندان ثعلبه زیاد شد او به بیابان پناه برد و چون کارش زیاد بود کمتر به مسجد و نزد پیامبر اسلام(ص) رفت‌وآمد می‌کرد تا اینکه خداوند مسلمانان را امر به زکات کرد و حضرت محمد(ص) مأمورانی را نزد ثعلبه فرستاد تا زکات مالش را بدهد؛ اما همان‌طور که در قرآن بیان‌شده ثعلبه بخل ورزید و در پاسخ مأموران رسول خدا(ص) گفت «من یهودی نیستم که بخواهم جزیه بپردازم» و هر چقدر برای او تفاوت زکات و جزیه را توضیح دادند نپذیرفت و زکات مالش را نداد و به‌این‌ترتیب ثعلبه که مرد مؤمن و زاهد بود در زمره منافقان قرار گرفت و از خداوند و رسولش اعراض نمود.

فقیهی بابیان اینکه نفاق انواع مختلفی دارد، گفت: خطرناک‌ترین نوع نفاق، نفاق قلبی است چراکه نفاق قلب انسان را از ولایت الله دور کرده و موجب اعراض آدمی از ولی خدا می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1pqe.2bqxo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما