يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۱
کد مطلب : 60598
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله اعرافی: فعالیت‌های تخریبی سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان علیه حوزه‌های علمیه

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان دنیا راجع به حوزه‌های علمیه کار می‌کنند، که بخشی از آن سر انگیزه علمی و جستجوگری و کاوش دانشی است و بخش زیادی از آن نیز برای اهداف تخریبی، بازدارندگی، توقف و ضربه زدن به حوزه دنبال می‌شود.
فعالیت‌های تخریبی سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان علیه حوزه‌های علمیه
فعالیت‌های تخریبی سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان علیه حوزه‌های علمیه
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دوازدهمین همایش معاونین مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور که با موضوع تعامل، زمینه‌ها و راهکارها در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به این که 10ها مرکز در جهان رصد و مطالعه فعالیت‌های حوزوی را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اظهار داشت: سرویس‌های امنیتی و دستگاه‌های پنهان دنیا راجع به حوزه‌های علمیه کار می‌کنند، که بخشی از آن سر انگیزه علمی و جستجوگری و کاوش دانشی است و بخش زیادی از آن نیز برای اهداف تخریبی، بازدارندگی، توقف و ضربه زدن به حوزه دنبال می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه منشور امام خمینی(ره) و رونمایی 15 جلد از منشور روحانیت از دیدگاه امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: تمام کارهای ما در حوزه باید با نیم نگاهی به وضع خطیر حوزه در دنیای معاصر و آرمان‌های بزرگی که به عنوان رسالت‌های حوزوی بر دوش ما نهاده شده، پیگیری شود.

وی به تفاوت‌های شرایط جهانی عصر کنونی ناظر به فعالیت‌های حوزوی اشاره کرد و ابراز داشت: باید با نگاه کلان، راهبردی، عمیق، روح جهادی و انگیزه الهی با تمام وجود در خدمت حوزه باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه ضمن اشاره به ترسیم نظام واره ایده‌ها و طرح‌ها در حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: مجموعه بزرگی از طرح‌ها در حوزه‌های علمیه در حال انجام است و بخش قابل توجهی از اسناد کلان و چشم اندازها که سال‌ها در حال پیگیری بود، به سر انجام ترسیم شده خود نزدیک می‌شود.

وی هدف گیری سال 1414 را افق چشم انداز طرح‌های کلان حوزه برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال 1397 بخش قابل توجهی از پروژهای کلان حوزه و برنامه پنج ساله آن به پایان برسد.

آیت الله اعرافی در ادامه به برخی از بخش‌های طرح آمایش حوزه‌های علمیه در چشم انداز 1414 اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه باید ریل قانون مند، دقیق و جامع را دنبال کرده، بحث مطالعات راهبردی را جدی بگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه پاسخگویی به نیازهای علمی فرهنگی و معرفتی را از مهم‌ترین شاخصه‌های فعالیت شوراهای استانی عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و مدارس دینی باید پایه‌های قوی را در همه قلمروهای دانشی ترسیم کرده، پاسخگوی نیازهای مختلف جامعه باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به این که حوزه باید خروجی تعریف شده ای داشته باشد، تصریح کرد: بدون کنار گذاشتن سنت‌های پیشین حوزوی، باید ایستگاه‌هایی را برای خدمت رسانی طلاب نسبت به نیازهای جامعه، ترسیم نماییم.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که تفاهم نامه‌ها، باید با رعایت شئون حوزوی و حفظ عزت و کرامت طلاب مورد توجه قرارگیرد، ابراز داشت: طرح نظام جامع اندیشه اسلامی باید به تمام استان‌ها تعمیم داده شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6mn-.23nvwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما