يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب : 60601
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

اشتغال 53 هزار نفر در واحدهای صنعتی قم

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: اکنون دو هزار و 380 واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که 53 هزار و 800 نفر در این واحدها شاغل هستند.
اشتغال 53 هزار نفر در واحدهای صنعتی قم
اشتغال 53 هزار نفر در واحدهای صنعتی قم
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صنعت استان قم اظهار کرد: اکنون دو هزار و 380 واحد صنعتی دارای پروانه در استان داریم که 53 هزار و 800 نفر در این واحدها شاغل هستند، برای احداث واحدهای صنعتی در استان قم تاکنون چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عمده واحدهای صنعتی استان قم در زمینه مواد شیمیایی، مواد سلولزی، صنایع کانی و غیرفلزی، صنایع فلزی و ریخته گری، صنایع غذایی و مواد شوینده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: براساس سند آمایش استان باید واحدهای صنعتی دانش بنیان، کم آلاینده، دارای بازار مصرف بالا، متناسب با اقلیم قم و دارای اشتغالزایی بالا در استان مستقر شوند تا در آینده شاهد رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی در قم نباشیم.

سیجانی با اشاره به صنایع بومی استان قم اظهار کرد: تولید مبلمان جزو صنایع بومی استان است و در این زمینه ظرفیت زیادی در قم داریم، اکنون ارزش افزوده صنعت مبلمان استان پایین است و امکان افزایش این ارزش افزوده وجود دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال استقرار صنایع آلاینده در استان نیستیم ادامه داد: واحدهای زیادی در استان قم به تولید کفش مشغول هستند که این واحدها اشتغالزایی زیادی دارند و صادرات بسیاری انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdccseqe.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما