يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : 60612
منبع : خبرگزاری تسنیم
امام‌ جمعه پردیسان قم:

جای بسی خوشحالی است که می‌بینیم در بین دانشگاه‌های پردیسان رقابتی است که می‌گویند چرا دانشگاه ما نباید شهید گمنام داشته باشد

قم نيوز : مراسم گرامیداشت مقام شهدای گمنام تازه مدفون‌شده در دانشگاه‌های پردیسان در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) این شهرک با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.
جای بسی خوشحالی است که می‌بینیم در بین دانشگاه‌های پردیسان رقابتی است که می‌گویند چرا دانشگاه ما نباید شهید گمنام داشته باشد
جای بسی خوشحالی است که می‌بینیم در بین دانشگاه‌های پردیسان رقابتی است که می‌گویند چرا دانشگاه ما نباید شهید گمنام داشته باشد
به گزارش قم نیوز مراسم گرامیداشت مقام شهدای گمنام تازه مدفون‌شده در دانشگاه‌های پردیسان در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) این شهرک برگزار شد.

امام‌ جمعه پردیسان در این مراسم ضمن ارج نهادن دفن شهدا برای ایجاد معنویت در دانشگاه‌ها اظهار داشت: آیات 169 و 170 سوره آل‌عمران به شهدای شاخص جنگ بدر اشاره کرده و برای اینکه این آیه دلالت بر شهادت شخصی کند کافی است که شهادت او " قُتِلَ فی السبیل الله " باشد .

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید صمصام الدین قوامی با بیان روایتی پس از جنگ احد گفت : پس از اتمام جنگ احد سران عرب بر زیر سایه درختی در کنار جوی آب نشسته و می‌گفتند ای‌کاش شهدای جنگ اکنون در کنار ما بودند و از این لذتی که بهره می‌بریم آن‌ها نیز استفاده می‌کردند که خداوند در این آیات می‌فرمایند: نپندارید که شهیدان در راه خدا مرده‌اند بلکه زنده به حیات ابدی شدند و در نزد خدا منعم خواهند بود.

وی با اشاره به سخن امام راحل که فرمودند شهدا از خوشی‌های بهشت قهقهه مستانه می‌زنند، ابراز کرد: خوشا به حال شهدا که این‌گونه امام وصف حالشان را می‌کند که قهقهه مستانه می‌زنند که قهقهه زدن در دنیا مکروه است پس ببینید که چه دنیایی برای مقام شهدا در آن دنیا است.

امام‌جمعه پردیسان تصریح کرد: همان گونه که علامه طباطبایی گفته که شهدا هم شادند و هم برای ما شادی می‌آورند ، شما مردم پردیسان دیدید که در تشییع شهدای گمنام چه شور و هیجانی در شهرک پیچیده بود و مردم از حضور این شهدا که فقط پودر و استخوان‌هایی بیش از آنان نیامده بود شاد بودند.

قوامی گفت: شما در راه خدا هر کاری کنید مقامی از آن خواهید یافت اما از شهادت مقامی بالاتر نداریم و ما کسانی را سراغ داریم که در کنار شهدا در راه خدا جنگیدند اما شهید نشدند و اکنون افسوس حال شهدا را می‌خورند ولی شهدا بشارتی برای رزمندگان دارند که مقام آنان را در بهشت به برخی از آنان نشان می‌دهند و این بشارت مصداق همان بشارتی است که امام حسین (ع) در شب عاشورا مقام شهدا را در مانیتور معنوی به آنان در بهشت نشان داد.

وی تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که می‌بینیم در بین دانشگاه‌های پردیسان رقابتی است که می‌گویند چرا دانشگاه ما نباید شهید گمنام داشته باشد، از شهید مؤمن‌تر کسی نیست که شهدا خدا را دیدند و باور قلبی داشتند که رفتند و در راه خدا جنگیدند و شهید شدند و پدر و مادر شهدا حتی خواهر و برادر شهدا بدانند که جایگاه آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است.


انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcewp8p.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما