کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم:

ورود 20 میلیون زائر ظرفیت مهمی برای توسعه درآمد پایدار شهری است

روابط عمومی شهردای قم , 6 اسفند 1396 ساعت 11:33

شهردار قم با اشاره به حضور سالانه 20 میلیون زائر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران گفت: 20 میلیون زائر قم ظرفیت مهم برای توسعه درآمد پایدار شهری است.


به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در زمینه احیای بافت فرسوده در راستای ایمن سازی و بهسازی این مناطق، اظهار داشت: برنامه‌محوری در عملکرد شهرداری قم از جمله نکات کلیدی است که سعی شده با تدوین 2 برنامه میان‌مدت 5 ساله و بلندمدت 20 ساله در قالب طرح‌های قم 1400 و قم 1414 نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

شهردار قم ادامه داد: بخش‌های مختلف مدیریت شهری در این برنامه‌ها وظایف و اهداف مشخص شده دارند و بایستی برای تحقق آن اقدام کنند، در حوزه مالی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، استفاده از فاینایس و سایر ظرفیت‌های در اختیار شهرداری، سعی شده تا اعتبار لازم برای پروژه‌های مختلف در نظر گرفته شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اولویت‌های عمرانی، تصریح کرد: در حوزه عمران شهری نیز با اولویت بازگشایی شبکه معابر اصلی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح، سعی شده تا در پایان این برنامه‌ها شهر را به تراز مطلوبی از نظر امکانات و زیرساخت‌ها برسانیم.

وی ضمن اشاره به تمرکززدایی و منطقه محوری در حوزه اجرایی و برنامه‌ریزی، عنوان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری نیز اقدامات و برنامه‌های متعددی، تدوین و برخی از آن‌ها اجرایی شده از جمله جذب اعتبار فاینایس برای خطوط قطار شهری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث هتل و مجموعه‌های توریستی و اقامتی در سطح شهر که باعث رونق گردشگری و در نهایت افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم می‌شود که این امر می‌تواند اقتصاد شهری را نیز دگرگون کند.

شهردار قم اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در زمینه خدماتی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در حال اجراست که از جمله می‌توان به مجموعه بوستان 10 هزار هکتاری زائر، تله سیژ، باغ پرندگان، آکواریوم و ... اشاره کرد که علاوه بر استفاده شهروندان قمی نقش بسزایی در جذب گردشگر و توریست دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های گردشگری قم، گفت: شهر قم با محوریت مذهبی، دینی و سیاسی، حضور مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون، در کنار خیل عظیم زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران که سالانه بالغ بر 20 میلیون نفر را شامل می‌شوند و همچنین طلاب و دانشجویان علوم دینی که علاوه بر اقصی نقاط ایران اسلامی از 125 کشور نیز در این شهر حضور دارند ظرفیت‌ مناسبی در حوزه گردشگری مذهبی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای کسب درآمدهای پایدار در حوزه مدیریت شهری است.

وی افزود: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در حال حاضر در شهر قم وجود ندارد، اماکن اقامتی با ظرفیت پایین و عموماً قدیمی هستند، ضمن اینکه نبود جاذبه‌های مدرن برای گردشگران، عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر اماکن تاریخی و طبیعی و عدم معرفی این جاذبه‌ها برای گردشگران از دیگر نقاط ضعف موجود می‌باشد.

شهردار قم با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های گردشگری در راستای اهداف سند چشم‌انداز قم 1400 و قم 1414 در دستورکار است، خاطرنشان کرد: شهر و استان قم دارای قدمت و تمدنی 7000 ساله است که این ظرفیت نیز برای توسعه گردشگری قابل توجه و مهم است تا با استفاده از حوزه‌های مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان و با مرکزیت شهر قم به آن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 60616

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60616/ورود-20-میلیون-زائر-ظرفیت-مهمی-توسعه-درآمد-پایدار-شهری

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir