يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 60616
منبع : روابط عمومی شهردای قم
شهردار قم:

ورود 20 میلیون زائر ظرفیت مهمی برای توسعه درآمد پایدار شهری است

قم نيوز : شهردار قم با اشاره به حضور سالانه 20 میلیون زائر حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران گفت: 20 میلیون زائر قم ظرفیت مهم برای توسعه درآمد پایدار شهری است.
ورود 20 میلیون زائر ظرفیت مهمی برای توسعه درآمد پایدار شهری است
ورود 20 میلیون زائر ظرفیت مهمی برای توسعه درآمد پایدار شهری است
به گزارش قم نیوز دکتر سقائیان‌نژاد در زمینه احیای بافت فرسوده در راستای ایمن سازی و بهسازی این مناطق، اظهار داشت: برنامه‌محوری در عملکرد شهرداری قم از جمله نکات کلیدی است که سعی شده با تدوین 2 برنامه میان‌مدت 5 ساله و بلندمدت 20 ساله در قالب طرح‌های قم 1400 و قم 1414 نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

شهردار قم ادامه داد: بخش‌های مختلف مدیریت شهری در این برنامه‌ها وظایف و اهداف مشخص شده دارند و بایستی برای تحقق آن اقدام کنند، در حوزه مالی و اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، استفاده از فاینایس و سایر ظرفیت‌های در اختیار شهرداری، سعی شده تا اعتبار لازم برای پروژه‌های مختلف در نظر گرفته شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اولویت‌های عمرانی، تصریح کرد: در حوزه عمران شهری نیز با اولویت بازگشایی شبکه معابر اصلی و توسعه زیرساخت‌های عمرانی و برنامه زمان‌بندی اجرای پروژه‌های مختلف به ویژه تقاطع‌های غیر هم‌سطح، سعی شده تا در پایان این برنامه‌ها شهر را به تراز مطلوبی از نظر امکانات و زیرساخت‌ها برسانیم.

وی ضمن اشاره به تمرکززدایی و منطقه محوری در حوزه اجرایی و برنامه‌ریزی، عنوان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری نیز اقدامات و برنامه‌های متعددی، تدوین و برخی از آن‌ها اجرایی شده از جمله جذب اعتبار فاینایس برای خطوط قطار شهری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث هتل و مجموعه‌های توریستی و اقامتی در سطح شهر که باعث رونق گردشگری و در نهایت افزایش ماندگاری مسافران در شهر قم می‌شود که این امر می‌تواند اقتصاد شهری را نیز دگرگون کند.

شهردار قم اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی در زمینه خدماتی و ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی در حال اجراست که از جمله می‌توان به مجموعه بوستان 10 هزار هکتاری زائر، تله سیژ، باغ پرندگان، آکواریوم و ... اشاره کرد که علاوه بر استفاده شهروندان قمی نقش بسزایی در جذب گردشگر و توریست دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ویژگی‌های گردشگری قم، گفت: شهر قم با محوریت مذهبی، دینی و سیاسی، حضور مراجع عظام تقلید، علما و روحانیون، در کنار خیل عظیم زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران که سالانه بالغ بر 20 میلیون نفر را شامل می‌شوند و همچنین طلاب و دانشجویان علوم دینی که علاوه بر اقصی نقاط ایران اسلامی از 125 کشور نیز در این شهر حضور دارند ظرفیت‌ مناسبی در حوزه گردشگری مذهبی و ایجاد زیرساخت‌هایی برای کسب درآمدهای پایدار در حوزه مدیریت شهری است.

وی افزود: متاسفانه زیرساخت‌های گردشگری در حال حاضر در شهر قم وجود ندارد، اماکن اقامتی با ظرفیت پایین و عموماً قدیمی هستند، ضمن اینکه نبود جاذبه‌های مدرن برای گردشگران، عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود نظیر اماکن تاریخی و طبیعی و عدم معرفی این جاذبه‌ها برای گردشگران از دیگر نقاط ضعف موجود می‌باشد.

شهردار قم با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های گردشگری در راستای اهداف سند چشم‌انداز قم 1400 و قم 1414 در دستورکار است، خاطرنشان کرد: شهر و استان قم دارای قدمت و تمدنی 7000 ساله است که این ظرفیت نیز برای توسعه گردشگری قابل توجه و مهم است تا با استفاده از حوزه‌های مختلف در سطح شهرها و روستاهای استان و با مرکزیت شهر قم به آن دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdciqqaq.t1auz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما