يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 60623
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار منطقه هشت قم خبر داد:

اجرای طرح همیار شهردار در پردیسان

قم نيوز : شهردار منطقه هشت قم از اجرای طرح همیار شهردار برای نخستین بار در قم خبر داد.
اجرای طرح همیار شهردار در پردیسان
اجرای طرح همیار شهردار در پردیسان
به گزارش قم نیوز ابوالفضل مستقیمی با بیان اینکه طرح همیار شهردار برای نخستین بار توسط این منطقه در بین دانش آموزان مدارس از ابتدای سال تحصیلی 96-97 اجرا می شود، گفت: براساس اعتقادات اسلامي که نبايد نسبت به مسائل ديگران بي‌تفاوت باشيم؛ طرح همیار شهردار گامي ايده‌ال است كه دانش‌آموزان طي آن نسبت به مسائل ديگران اهمیت داده و در عرصه‌های شهروندی مشارکت داده می شوند.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه طرح همیار شهردار حس مسئوليت پذيري را از دوران كودكي در فرد زنده مي‌كند، افزود: در این طرح ، دانش آموزان را براي ورود به عرصه مدیریت شهری با يك فرهنگ عمومی صحيح آماده مي‌كند و به ‌عنوان يك اصل مشارکت متقابل انساني باعث می‌شود تا بهبودي بي‌سابقه در نحوه شکل گیری فرهنگ شهروندی پديد آيد.

مستقیمی ادامه داد: به منظور ارتباط نزدیک دانش‌آموزان با مدیریت شهری و مشارکت آنان در این عرصه، طرح همیار شهردار در راستای حفظ محیط زیست، رعایت بهداشت و نظافت عمومی، ارتقاء سطح کمی و کیفی سیما و منظر شهری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح، بیان کرد: به منظور پرورش و تربیت دانش آموزان و داشتن شهری سالم و با نشاط و ايجاد محيطي سالم براي حفظ سلامت دانش آموزان در رفت و آمد از خانه به مدرسه و همچنين بالا بردن سطح آگاهي دانش آموزان نسبت به مدیریت شهری، طرح همیار شهردار در مدرسه اجرا مي شود.

شهردار منطقه هشت قم با بیان اینکه این طرح گامی در جهت ارتقای فرهنگ عمومی شهروندی است، تشریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در طرح مواردی از جمله زمان بیرون گذاشتن پسماندها، تفکیک پسماند، محافظت از فضای سبز و درختان و نگهداری از وسایل بازی پارک ها را نخست خودشان رعایت می کنند و با رعایت احترام به اطرافیان خود در منزل و مدارس تذکر می‌دهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgw393.ak9zx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما