کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

پرداخت 425 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی قم

خبرگزاری فارس , 6 اسفند 1396 ساعت 14:45

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: امسال میزان پرداخت تسهیلات تجمیعی سیستم بانکی استان به واحدهای تولیدی 425 میلیارد تومان بود.


به گزارش قم نیوز امیر طیبی نژاد ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان در استان قم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون سیستم بانکی استان 116 مورد پرداخت تسهیلات در بخش صنعت به میزان 206 میلیارد تومان و 42 مورد پرداخت تسهیلات در بخش جهاد کشاورزی به میزان 53 میلیارد تومان داشته است.

وی ادامه داد: امسال میزان پرداخت تسهیلات تجمیعی سیستم بانکی استان قم به واحدهای تولیدی 425 میلیارد تومان بود که این تسهیلات به 567 واحد تولیدی پرداخت شد و رتبه استان در این زمینه در کشور 15 است، امسال سهمیه استان قم برای پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق تولید 500 میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، نوسازی واحدهای صنعتی را سیاست دولت دانست و تصریح کرد: امسال 16 واحد تولیدی استان قم برای دریافت تسهیلات به میزان 13 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی به سیستم بانکی معرفی شدند.

وی افزود: سیستم بانکی استان بیشتر به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان تمایل دارد و امسال تنها 9 مورد تسهیلات سرمایه ثابت به ارزش 17 میلیارد تومان و یک مورد تسهیلات نوسازی توسط سیستم بانکی استان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: امسال در قالب طرح رونق تولید 36 مورد تسهیلات به ارزش 84 میلیارد تومان توسط بانک صنعت و معدن، 14 مورد تسهیلات به ارزش 16 میلیارد تومان توسط بانک ملی و 13 مورد تسهیلات به ارزش 27 میلیارد تومان توسط بانک ملت پرداخت شد.

سیجانی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب این طرح 90 مورد تسهیلات به میزان 161 میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن در استان پرداخت شد، در این مدت 215 واحد در استان قم برای دریافت تسهیلات به ارزش 354 میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی شدند، طی یک هفته اخیر شاهد پرداخت 10 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان بودیم.

وی ادامه داد: عملکرد طرح رونق تولیدی در استان قم در بخش صنعت پرداخت 161 میلیارد تومان تسهیلات بود و رتبه استان در این زمینه در کشور 12 است. در بخش جهاد کشاورزی هم در قالب این طرح 303 مورد تسهیلات به ارزش 24 میلیارد تومان پرداخت شد که رتبه استان قم در این زمینه در کشور 18 است. در مجموع میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان 186 میلیارد تومان در قالب 393 مورد بود و رتبه استان قم در این زمینه در کشور 16 است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در مورد پرداخت بهای خدمات آب در شهرک‌های صنعتی استان برخی اختلافات داخل بخشی وجود دارد و شرکت آب و فاضلاب استان قم باید فرصتی را بدهد تا این این اختلاف از بین برود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 60626

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/60626/پرداخت-425-میلیارد-تومان-تسهیلات-واحدهای-تولیدی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir