يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 60636
منبع : ابنا

بررسی فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از نگاه حوزویان

قم نيوز : رئیس مرکز فرهنگی هنری از نقد و بررسی برخی فیلم های سی شمین جشنواره فیلم فجر از نگاه حوزویان خبر داد.
بررسی فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از نگاه حوزویان
بررسی فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از نگاه حوزویان

 به گزارش قم نیوز رئیس مرکز فرهنگی هنری از نقد و بررسی برخی فیلم های سی شمین جشنواره فیلم فجر از نگاه حوزویان خبر داد.

محمد حسنی با اشاره به فیلمهای اکران شده سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در قم اظهار داشت: طلاب فیلم اشراق در طول برگزاری سی ششمین دوره جشنواره فیلم فجر به تماشا و نقدر و بررسی فیلم های این جشنواره پرداختند.

وی افزود: هرشب با برقراری جلسات و میزگردهای تخصصی، این آثار از دریچه دین و نگاه حوزوی همراه با نگاه تخصصی سینما و رسانه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری هدف از برگزاری این جلسات را افزایش سواد رسانه ای طلاب، نگاه به سینما از زاویه ی کمتر پرداخته شده و کمک به حرکت پیشرونده سینمای جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: در این جلسات نزدیک به 100 نقد کوتاه و بلند توسط حوزویان از فیلم های سی ششمین جشنواره فیلم فجر ارائه شد. همچنین نگاه به فیلم های جشنواره به ویژه از دریچه "زن ،خانواده و سبک زندگی" مورد تاکید جدی قرار گرفت که ان شاء الله خروجی این نقد ها به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری نسبت به جایگاه سینما که فرموده اند: "سینما؛ کلید پیشرفت کشور است.امروز این کلید دست شما سینماگران است." افزود ؛ وجه تمایز و نقطه برتری سینمای ایران با سینمای سایر کشورها به ویژه هالیوود نه در تکنیک ها و جلوه های مدرنیته در سینما که در مفهوم های بدیع و نگاه های نو به واسطه هنرمتعالی و هنرمند متعهد است. هنر و هنرمندی که به دنبال تجلی جلوه های فطرت ، نواهای عدالت طلبی، استکبار ستیزی و آرمان های انسانی در آثار خود است.

محمد حسنی گفتگو، تعامل و همزیستی متقابل طلاب و متدینین با هنرمندان به ویژه سینماگران را دارای برکات فراوان دانست و افزود: درعرصه هنر باید ضرورت های زمانه و عصر کنونی بیش از پیش درک و نگاه ایجابی جایگزین نگاه سلبی شود و با سعه صدر، خلاها و فاصله های موهوم ، در راستای تربیت هنرمند متعهد انقلابی و شکل گیری آثار دینی برداشته شود.

وی با اشاره به شکل گیری سه دوره از جشنواره فیلم اشراق، ابراز امیدواری کرد که بتوان در مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات بیش از پیش زمینه های تعامل، هم افزایی و شکل گیری حرکت سینمایی در بستر نگاه دینی را تقویت نمود.
انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcaiini.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما