دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب : 60654
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم مطرح کرد

وجود 1200 انتشارات دارای مجوز در استان قم

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: در استان هزار و 200 انتشارات دارای مجوز داریم، ولی اکنون 800 انتشارات در قم فعال هستند.
وجود 1200 انتشارات دارای مجوز در استان قم
وجود 1200 انتشارات دارای مجوز در استان قم
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت شهرک چاپ و نشر قم اظهار کرد: اتحادیه چاپخانه داران استان دوباره برای استقرار در این شهرک اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ صدور مجوز کتاب دینی در کشور رتبه نخست دارد، همچنین این استان دارای رتبه خوبی در زمینه صدور مجوز برای کتاب‌ها با موضوعات مختلف است، در استان قم هزار و 200 انتشارات دارای مجوز داریم، ولی اکنون 800 انتشارات در استان فعال هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: فعالیت صنعت چاپ تنها مربوط به کتاب نیست، بلکه این صنعت تنوع زیادی دارد و بسیاری از محصولات همچون دارو از صنعت جاپ بهره می‌برد.

حسینی کاشانی، تولیدات فرهنگی را جزو اولویت‌های اشتغال استان قم دانست و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های غنی این استان استفاده کرد، نباید به سادگی از ظرفیت‌های صنعت چاپ قم بگذریم. می‌توانیم جایگاه این صنعت را در کشور ارتقاء بدهیم و برند چاپ کتاب دینی برای قم محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از کتاب‌های دینی، کتاب‌های علمی، کتاب‌های عمومی و کتاب‌های کودک، جزو بیشترین کتاب‌های چاپ شده در استان قم است، کتاب‌های کودک زیادی در استان چاپ می‌شود و انجمن کتاب کودک در قم شکل گرفته است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcayini.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما