دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 60696
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت است

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: خشک شدن تالاب‌های استان قم، گرد و غبار در مرکز کشور را به شدت افزایش خواهد داد و این یک زنگ خطر جدی برای پایتخت و دیگر استان‌هاست.
خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت است
خشک شدن تالاب‌های قم زنگ خطر جدی برای پایتخت است
به گزارش قم نیوز تورج همتی در بازدید استاندار، فرماندار و جمعی از مسؤولان استان قم از تالاب مره و منطقه شکار ممنوع دشت مسیله گفت: حفظ و احیای تالاب‌های استان قم نقش بسیار مؤثری در کاهش و مقابله با گرد و غبار در ایران مرکزی دارد.

وی بر ضرورت پیگیری حقابه تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم تأکید کرد و گفت: تالاب مره با وجود اهمیت اکولوژیک فوق العاده و میزبانی از حدود 6 هزار پرنده مهاجر، در حال حاضر یک سوم آن دارای حیات بیولوژیک فعال است و تأمین حقابه این تالاب ارزشمند بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم پیگیری جدی برای تخصیص 154 میلیون مترمکعب حقابه زیست محیطی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: عدم توجه به عرصه‌های تالابی در قم، زنگ خطر جدی برای استان‌های مرکز کشور بوده و در صورت ادامه روند تخریب و خشکسالی، گرد و غبار پایتخت را نیز فراخواهد گرفت.

وی با اشاره به پیگیری مسؤولان اجرایی استان قم برای رفع موانع در تأمین حقابه رودخانه شور، از انجام پایش منظم و مستمر در تمام مناطق و زیستگاههای حساس استان با وجود کمبود شدید منابع مالی و نیروی انسانی خبر داد و گفت: با جمع آوری اطلاعات و داده‌های لازم، به دنبال ثبت تالاب مره در کنوانسیون بین المللی رامسر هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3393.ak9zy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما