قم نيوز : رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از افتتاح طرح  نمایشی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد. 
افتتاح طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با اجرای نمایس صحنه‌ای در قم
به گزارش قم نیوز اصغر نوبخت از شروع طرحِ کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و فضاهای مجازی، با هدف توسعه سلامت و نشاط اجتماعی در سطح استان خبر داد. 

وی بیان کرد: استانداری با هدف آموزشِ انتخاب دوست و هدایت استفاده از فضای مجازی، ویژه دانش آموزان و اولیاء اقدام به برگزاری این طرح کرده است.   

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ادامه داد: در واقع این مرحله ی دوم طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است که شامل اجرای نمایش در مقاطع متوسطه اول و دوم، در دبیرستان ها و مراکز فرهنگی و هنری است. 

نوبخت در ادامه گفت: این طرح زیر نظر اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی(بخش امور فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی)، انجمن هنرهای نمایشی و آموزش و پرورش استان قم با سه نمایش صحنه ای و خیابانی در ۳۰ دبیرستان و هنرستان دخترانه و پسرانه مناطق ۲ و ۳ آموزش و پرورش و در مقاطع متوسطه اول و دوم از ۶ اسفند ۹۶ آغاز شد. 

اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی با ارائه گزارشی بیان کرد : فراخوان طرح توسط انجمن هنرهای نمایشی استان قم در آبان ماه ۹۶ منتشر و به هنرمندان اطلاع رسانی شد و تعداد ۱۲ نمایشنامه به اداره فرهنگی و هنری اداره کل رسید و نهایتا ۳ نمایش «مروارید» «به من توجه کن» «پدر و پسران» برگزیده شد. 

وی در ادامه گفت: نمایش «مروارید» کاری از گروه تئاتر طراوت با موضوع انتخاب دوست به نویسندگی سید حسین فدایی حسین و کارگردانی محمدرضا شاه مردی با بازی مهناز رودساز، فاطمه زارعی، مرضیه فتخانی و زهره کمیجانی در دبیرستان های دخترانه، مقطع متوسطه دوم از تاریخ ۶ لغایت ۱۰ اسفند ماه اجرا خواهد شد. 

نوبخت ضمن اشاره به دو نمایش «به من توجه کن» و «پدر و پسران» با موضوع فضای مجازی و اینترنت افزود: نمایش «به من توجه کن» کاری از گروه تئاتر سایه روشن به نویسندگی محمد جواد زرنوش و کارگردانی صمد آذرخش و محمد جواد زرنوش است. صمد آذرخش، جواد زرنوش و حامد عبدالله بازیگران این نمایش هستند. نوبخت در ادامه به نمایش «پدر و پسران» کاری از گروه تئاتر چاوش به نویسندگی و کارگردانی محمد حسن خوشرفتار و بازی شهاب نیازمند، امیر عباس خوش نژاد و میثم عابدینی اشاره کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی در پایان گفت: این دو نمایش نیز در مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۷ اسفند اجرا خواهد شد.

طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی ویژه دانش آموزانِ مقاطع متوسطه اول و دوم در استان قم تا ۱۷ اسفند ماه سال جاری در حال برگزاری است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcae0ni.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما