پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : 60823
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

فرهنگ کتابخوانی در مساجد و محافل دینی را ترویج دهیم

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: امروزه یکی از اقدامات ارزشمند ما باید این باشد که شرایط و زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در سطح مساجد و محافل دینی را به خوبی فراهم کنیم.
فرهنگ کتابخوانی در مساجد و محافل دینی را ترویج دهیم
فرهنگ کتابخوانی در مساجد و محافل دینی را ترویج دهیم
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: البته در گذشته در برخی از مساجد و مراکز دینی و مذهبی این اقدامات شروع شده اما باید کاری کرد که به یاری خداوند این مساله به فرهنگی فراگیر و جذاب در سطح شهر مقدس قم تبدیل شود.

وی افزود: هر چقدر که ما در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کار کنیم، تاثیرش را در بهبود وضع فرهنگ عمومی مشاهده خواهیم کرد به خصوص در زمینه امور مربوط به شهر و شهروندی که واقعاً کتاب و کتاب خوانی به این موضوع بسیار کمک می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم همچنین ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب دین و کتاب استان قم که به طور همزمان در روزهای گذشته در مصلی قدس برگزار شد، گفت: نمایشگاه کتاب قم حقیقتاً یک رویداد مهم فرهنگی به شمار می رود که باید این گونه برنامه ها با قوت و انسجام بهتر در آینده نیز تداوم داشته باشد تا شهر قم و شهروندان بیشتر از برکات فرهنگی و اجتماعی آن منتفع شوند.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای برخی بنده به شدت معتقدم که مردم ما هنوز با کتاب بیگانه نشده‌اند، منتهای مراتب شاید بشود گفت که فضای مجازی تا حدودی بین افراد و کتابخوانی فاصله انداخته که باید ضمن اشراف به این موضوع کاری کنیم که همین فضای مجازی موجود نیز به فرصتی برای ترویج کتاب خوانی تبدیل شود و نه این که تهدیدی برای آن باشد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcipvaq.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما