جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 60870
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام قرائتی:

تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تبلیغ دین است

قم نيوز : رئیس ستاد اقامه نماز بر استفاده از فرصت تعطیلات نوروز برای تبلغ دین تأکید کرد و گفت: در این ایام مردم شادتر هستند و همه افراد حضور دارند که زمان خوبی برای تبلیغ است.
تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تبلیغ دین است
تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای تبلیغ دین است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر پنج‌شنبه در همایش سالانه مبلغان مکتوب، ادبی و هنری و نیز اختتامیه مسابقه خاطره نگاری تبلیغی که در سالن همایش غدیر برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از عید نوروز برای تبلیغ بسیار بالا بوده و فرصت خوبی است.

وی با بیان اینکه این هنر تبلیغ است که از ظرفیت تعطیلات بتوان استفاده کرد، گفت: زمان تبلیغ بسیار مهم است و در عید نوروز مردم شاد هستند و در این روزهای شاد حتی رنگ لباس مبلغ تأثیرگذار خواهد بود.

این مفسر قرآن کریم افزود: فرصت تبلیغی عید نوروز از عاشورا و شب‌های قدر مهم‌تر است چرا که تعطیلات عید بیشتر و مردم شادتر هستند و در زمان عید دختر، پسر و ضد انقلابی همه حضور دارند و فرصت خوبی برای تبلیغ دین است.

وی تصریح کرد: در تبلیغات به دفاع از اختلاف‌هایی که در کشور وجود دارد نپردازیم و باید بتوانیم استفاده‌های عملیاتی هم داشته باشیم به عنوان مثال از اقوام ثروتمند برای اقوام فقیر کمک بگیریم و به رفع دلخوری‌ها اقدام نماییم.

حجت الاسلام قرائتی زمان تبلیغ را مهم دانست و ادامه داد: تبلیغ‌های عید باید لحظه‌ای باشد و نباید عید مردم را خراب کنیم؛ گاهی ممکن است در تبلیغ موفق نشویم نباید مأیوس شویم و باید دو مرتبه تبلیغ کنیم.

تبلیغ همراه با محبت و هدیه دادن بسیار مؤثر است

وی با بیان اینکه تبلیغ همراه با محبت و هدیه دادن بسیار مؤثر است، اظهار کرد: در تبلیغ به نماز بسیار بپردازید و خیلی هم به مستحبات تکیه نکنید.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در تبلیغ باید ابتدا مخاطب خود را بشناسیم، گفت: مشکل امروز ما در دانشگاه این است که ۱۳۰ دانشگاه داریم و به ۱۳۰ نوع تفسیر هم نیاز داریم تا بتوان همه قشری را جذب کنیم.

وی عنوان کرد: در تبلیغ از سخنان یک دقیقه‌ای و کوتاه استفاده کنید، حرف‌های اثرگذار بزنید و برای موفقیت در این مسیر ابتدا از خداوند بخواهید و به فشرده گویی، محکم و نرم حرف زدن توجه داشته باشید و حرف‌هایی بزنید که مورد نیاز است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه باید در تبلیغ به ظرفیت‌های طرف مقابل توجه شود، افزود: هیچ‌گاه خود را ملزم به برنامه‌های رسمی نکنید در شب‌ها و روزهای تعطیل هم می‌توان فعالیت کرد و درس خواند.

وی مطرح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه و دیگر نهادهای تبلیغی باید به طلبه و مبلغ مهارت بیاموزند و لذا باید جلسات مهارتی را تقویت نماییم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawani.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما