شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب : 60926
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس نظام مهندسي ساختمان استان قم مطرح كرد

توجه به جایگاه بازرسی و نظارت در قانون نظام مهندسی

قم نيوز : رئيس نظام مهندسي ساختمان استان قم گفت: قانون نظام مهندسي با عنوان حفظ سرمايه‌هاي ملي و دفاع از حقوق بهره‌برداري تعريف شده كه شامل جايگاه بازرسي و نظارتي است.
توجه به جایگاه بازرسی و نظارت در قانون نظام مهندسی
توجه به جایگاه بازرسی و نظارت در قانون نظام مهندسی
به گزارش قم نیوز امین مقومی با اشاره به اهمیت حقوق بهره‌بردار اظهار کرد: کسانی که ساخت‌و‌ساز می‌کنند، به طور عملی ملک احداث شده را در آینده واگذار می‌کنند بنابراین دستگاهی باید وجود داشته باشد تا از ابتدا کنترل را انجام دهد و حقوق بهره‌بردار را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: قانون نظام مهندسی در این زمینه تعریف شده است و به دلیل آنکه این جایگاه با عنوان حفظ سرمایه‌های ملی و دفاع از حقوق بهره‌برداری است شامل جایگاه بازرسی و نظارتی است.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به نقدهای مطرح شده در این زمینه به نظام مهندسی گفت: یکی از نقدها این است که به چه علتی نظام مهندسی خودش در انتخاب ناظر ورود پیدا می‌کند در صورتی که ناظر در حقیقت بازرس است و وظیفه کنترل ضوابط، پروانه و نقشه مصوب را بر عهده دارد بنابراین انتخاب ناظر نباید به عهده سازنده باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر انتخاب ناظر با مالک باشد مشکلات حل نمی‌شود بلکه برگشت به عقب است و کسی نیست که از حقوق بهره‌بردار دفاع کند.

مقومی با بیان اینکه ملاک عمل سازمان نظام مهندسی اسناد بالادستی است گفت: در بخش سیاست‌های کلی شهرسازی به تقویت و کارآمدی نظام مهندسی اشاره شده که شامل کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیر مترقبه است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جامع ارتباطات برای ارتباط با حوزه مردم و افراد بهره‌بردار شکل گرفته که در کیفیت ساخت و سازها مؤثر است.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcceoqe.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما