شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 60938
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد قم مطرح کرد

صرف هزینه 10 میلیارد تومانی برای درمان خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: در این 11 ماه 10 میلیارد تومان بابت درمان هزینه شده است که تقریباً هزینه درمان رایگان برای این خانوارها فراهم شده است.
صرف هزینه 10 میلیارد تومانی برای درمان خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد
صرف هزینه 10 میلیارد تومانی برای درمان خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به اینکه در هفته احسان و  نیکوکاری هستیم و همچنین با اشاره به سالروز تأسیس کمیته امداد گفت: امام راحل(ره) فقط 22 روز بعد از پیروزی انقلاب دستور تشکیل کمیته را دادند که نشان دهنده توجه ایشان به فقرا در جامعه است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: به حمدالله در طول این 40 سال کمیته امداد منشأ خیر و برکات بسیاری بوده است و همچنین در کمیته امداد قم تلاش بر این است تا مشکلی از هموطنانمان کم کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود 20 هزار و 400 خانواده در کمیته امداد قم زیر پوشش هستند ادامه داد: از کل این خانواده‌ها 12 هزار و 900 خانوار سالمند هستند و نزدیک به 770 نفر دانشجو و طلبه هستند؛ همچنین نزدیک به 4 هزار نفر دانش آموز هم زیر پوشش بوده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: هزار و 200 نفر متاسفانه در خانواده‌ها بیماری صعب العلاج دارند که کمک‌های ویژه ای به آن‌ها انجام می‌دهیم، هزار و 810 یتیم زیر مجموعه کمیته امداد نیز خدمات ویژه ای‌ را دریافت می‌کنند و تقریباً 3 هزار و 700 نفر از مددجوبان ما در روستاهای اطراف قم هستند که نگاه ویژه ای به آن‌ها داریم.

مدیرکل کمیته امداد قم با اشاره به اینکه سرانه کمک به ایتام در قم از کل کشور بیشتر بوده است اضافه کرد: طی این 11 ماه امسال به لطف خدا ونگاهی که مردم به کمیته امداد دارند 31 میلیارد تومان کمک از مردم جمع آوری شده است.

وی در ادامه به گزارش صرف هزینه‌هایی که توسط این کمک‌های مردمی ودولتی صورت می‌گیرد پرداخت و ادامه داد: در این 11 ماه نزدیک به 125 واحد مسکونی خریداری کرده‌ایم، حدود 690 دختر از این خانوارهای زیر پوشش ازدواج کرده‌اند که با کمک هزینه ازدواج  که از کمیته امداد دریافت کرده‌اند این اتفاق افتاده است.

میرشکار اذعان کرد: در این 11 ماه 10 میلیارد تومان بابت درمان هزینه شده است که تقریباً هزینه درمان رایگان برای این خانوارها فراهم شده و حدود 602 خانوار که خانه آن‌ها احتیاج به تعمیر داشته کمک دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ارائه وام قرضه الحسنه بدون سود به خانوارها اضافه کرد: با این وام‌ها بسیاری از مشکلات این خانوارها برطرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم بااشاره به ارائه خدمات شب عید چه برای خانوارهای شهری و چه روستایی گفت: خانوارهای روستایی که نتوانسته‌اند به شهر بیایند و این خدمات  شب عید را تحویل بگیرند، این خدمات را در قالب بسته بندی‌هایی درب منازلشان با عزت واکرام تحویل داده‌ایم واین کاری بوده که در کشور فقط در قم انجام می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای این خانوارها ادامه داد: ما نمی‌خواهیم این افراد همیشه زیر پوشش بمانند و می‌خواهیم از زیرمجموعه کمیته امداد خارج شوند و دوباره خانوارهایی که نیازمند هستند به مجموعه اضافه شوند، که در همین هفته جشن هزار و 300 نفر که از این طریق صاحب شغل شده‌اند برگزار می شود؛ این هزار و 300 نفر یا از طریق اشتغال یا  از طریق اینکه مسکن برای آن‌ها تهیه شده دیگر نیاز به کمک کمیته امداد ندارند.

میرشکار با اشاره به طرحی به نام فلاح که توسط این کمیته برگزار شده است گفت: این طرح باعث شده منزلت اجتماعی این خانوارها بالا برود.

وی ادامه داد: یک کار دیگر که امسال انجام شده است این است که خانوارهایی را با عزت به زیارت مشهد مقدس و همچنین عتبات عالیات فرستایم و همچنین با کل کشور هماهنگ کردیم که دوره‌های آموزشی در قم برگزار و سپس اعزام به مشهد صورت گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم در ادامه به تشریح طرح مددکاری اسلامی پرداخت وگفت: طلبه‌های خواهری که توانایی دارند را شناسایی کردیم که ماهی یک بار به این خانه این خانوارها می‌روند وتمام مسائل آن‌ها راپیگیری می‌کنند که با این طرح طلاق را کاهش و اشتغال را افزایش داده‌ایم.

وی با اشاره به ازدواج سالمندان ادامه داد: این کار فقط در قم درحال اجرا است که سالمندانی که خانه ندارند وتنها هستند را که معمولاً 50 سال به بالا هستند را شناسایی کرده‌ایم و زمینه سازی ازدواج صورت می‌گیرد.

میرشکار نگاه به کمک به نیازمندان را توسط کمیته امداد نگاهی فرهنگی دانست و اضافه کرد: مثلاً ما دیگر مسکن نمی‌سازیم چون آسیب تجمع خانوارهای نیازمند بسیار بیشتر است، پولی را به خانوارها می‌دهیم و در هر کجای شهر که می‌خواهند مسکن تهیه می‌کنند. نگاه دیگر ما این است که وقتی کمکی می‌خواهیم به زنان سرپرست خانوار بدهیم توسط کارمندان خانم انجام شود که این کار هم فقط در قم در کل کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfc1dv.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما