يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 61001
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله اعرافي مطرح كرد

لزوم راه‌اندازي رشته‌هاي فقهي و كلامي ناظر به آموزش و پرورش

قم نيوز : مدير حوزه‌هاي علميه گفت: بايد رشته‌های فقهی و کلامی ناظر به آموزش و پرورش راه‌اندازي شود، البته فعاليت‌هايي در زمينه توليد فكر در حوزه فقه در سطح مدارس انجام شده ولي هنوز جاي كار فراوان است.
لزوم راه‌اندازي رشته‌هاي فقهي و كلامي ناظر به آموزش و پرورش
لزوم راه‌اندازي رشته‌هاي فقهي و كلامي ناظر به آموزش و پرورش
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در نشست فصلی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در ساختمان مرکز مدیریت در جمکران برگزار شد اظهار کرد: حوزه علمیه در مقام پاسخگویی قرار دارد و در این زمینه به وظیفه اجتماعی خود عمل می‌کند تا به مردم خدمت کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه ارائه خدمات را پیگیری می‌کند که در برنامه‌ها این امر برای خدمت به اجتماع گنجانده شده و در این زمینه آموزش و پرورش به عنوان مهمترین نهاد در عرصه اجتماع مورد توجه است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در اجتماع گفت: حوزه بر اساس وظایف و مأموریت‌ها در ارائه خدمات به آموزش و پرورش فعالیت می‌کند که اقدامات سنجیده و ناشی از تفکر در این بخش پیگیری می‌شود و حرکت بر اساس منویات رهبر و مراجع تقلید در دستور کار است تا بتوانیم پاسخگوی خواسته‌ها و نیازها باشیم.

وی با تأکید بر راه‌اندازی رشته‌های فقهی و کلامی ناظر به آموزش و پرورش گفت:‌ فعالیت‌هایی در زمینه تولید فکر در حوزه فقه در سطح مدارس انجام شده ولی هنوز جای کار فراوان است که در این زمینه تربیت افراد صاحب نظر در زمینه فکر و نظریه باید در دستور کار باشد.

اعرافی خاطرنشان کرد: مبحث زیست‌شناسی با معارف اسلامی و دینی ارتباط دارد که در این زمینه باید به فکر و نظریه‌ای رسید تا بتوان در آموزش و پرورش از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر استفاده از محورهای اصلی در سند تحول گفت: ارائه طرح پنج ساله‌ می‌تواند در زمینه ارتباط بیشتر آموزش و پرورش و حوزه مؤثر واقع شود تا بتوانند در زمینه آموزش، آسیب‌ها و راهکارها فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzvn-.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما