يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 61006
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم مطرح شد

ضرورت تلاش برای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در قم

قم نيوز : در جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم بر ضرورت تلاش برای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در استان تاکید شد.
ضرورت تلاش برای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در قم
ضرورت تلاش برای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در قم
به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیلات و رفع موانع تولید استان قم ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد.

محمود سیجانی در ابتدای این جلسه با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان قم اظهار کرد: تاکنون به 92 واحد تولیدی در استان قم میزان 164 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد، از ابتدای سال جاری تا به امروز 226 واحد تولیدی استان برای دریافت 381 میلیارد تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: امسال تاکنون در استان به 81 واحد تولیدی قم 146 میلیارد تسهیلات سرمایه در گردش، به 10 واحد تولیدی 18 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ثابت و به یک واحد تولیدی، تسهیلات نوسازی و بازسازی به میزان 192 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم شناسایی واحدهای نیازمند تسهیلات بازسازی و نوسازی در استان قم اظهار کرد: این واحدها باید در سال جاری شناسایی شوند تا بدانیم به چه میزان تسهیلات در این زمینه در استان نیاز است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم ادامه داد: تعطیلی واحدهای صنعتی هزینه‌های سنگینی برای کشور دارد و باید تسهیلات نوسازی و بازسازی به صورت تسهیلات سرمایه ثابت پرداخت شود.

مجید آوری فرد مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در ادامه این جلسه گفت: افزایش فناوری در واحدهای تولیدی موجب کاهش هزینه‌های تمام شده تولید کالا می‌شود، اما این مساله نیاز به تسهیلات بالایی دارد، در بسیاری از واحدهای تولیدی استان به دلیل نرخ بالای تسهیلات ریالی و ارز، نوسازی و بازسازی توجیه اقتصادی ندارد.

تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به لزوم دریافت عوارض از واحدهای تولیدی آلاینده استان خاطرنشان کرد: باید از واحدهای آلاینده عوارض دریافت کنیم تا تولیدکنندگان مجبور به کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی شوند.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdccexqe.2bqsx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما