يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 61016
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم مطرح کرد

آموزش 5000 نفر از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در قم

قم نيوز : دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم گفت: تعداد طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان پنج هزار نفر است و این افراد زیرپوشش برنامه آموزش قرار گرفتند .
آموزش 5000 نفر از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در قم
آموزش 5000 نفر از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معرفت عصر امروز در نشست خبری که در محل ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد با اشاره به نقش اصحاب رسانه در اشاعه ارزش‌های اسلامی اظهار کرد: رسانه در کشورمان مورد توجه است و اصحاب رسانه نقش زیادی در اشاعه ارزش‌های اسلامی در کشورمان دارند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان یک فریضه فراموش شده است و افراد کمتر این کار را انجام می‌دهند، در دین اسلام بر فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید زیادی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: امر به معروف و نهی از منکر خشونت ندارد و رسول اکرم(ص) با زبان ملایم به ارزش‌های اسلامی دعوت می‌کردند.

معرفت تعداد طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر در استان قم را پنج هزار نفر دانست و تصریح کرد: این افراد زیرپوشش آموزش هشت ساعته قرار گرفتند و این نیروها در گشت‌های لسانی در سطح شهر و استان قم به کار گرفته خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، این ستاد در هر جا که فساد و منکری انجام می‌شود، دغدغه دارد، در تمام اتحادیه‌های صنفی استان قم شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادیم و در صورت عدم حل یک مشکل در این شورا، مساله را به مرجع قضایی و انتظامی ارجاع خواهیم داد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: حدود 110 اداره دولتی در استان قم داریم و در 95 درصد از این ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل دادیم.

معرفت با اشاره به ارائه آموزش به معلمان استان قم اظهار کرد: به دو هزار و 300 معلم در استان آموزش ضمن خدمت در زمینه امر به معروف و نهی از منکر دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه مرکز تخصصی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشت، قرار است یک مرکز تخصصی در این زمینه تشکیل شود و عده‌‌ای متخصص و مربی امر به معروف و نهی از منکر تربیت شند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در بسیج شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است و 150 نفر از ضابطان قضایی در سطح استان به امر به معروف و نهی از منکر مشغول هستند.

معرفت با اشاره به لزوم جلوگیری از منکر در استان قم اظهار کرد: باید حرکتی انجام بدهیم که منکری در استان انجام نشود، در استان قم مشکل در زمینه امکانات تفریحی داریم و جوانان باید بتوانند به صورت سالم اوقات فراغت خود را سپری کنند.

وی ادامه داد: در خصوص چهارشنبه آخر سال پیشنهاد دادیم که مکان خاصی در خارج از شهر قم توسط شورای تامین در نظر گرفته شود تا جوانان بتوانند به صورت مدیریت شده به شادی بپردازند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: این ستاد حدود 11 ماه است که هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده است و افراد زیادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

معرفت با اشاره به تعامل استانداری قم با ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مدیران استانی همکاری لازم را با این ستاد دارند و یکی از معاونت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر عهده معاون سیاسی امنیتی استانداری است.

وی ادامه داد: تذکر لسانی در همه اوقات تاثیرگذار است و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بر اساس خروجی هیأت اندیشه ورز است، در هر جایی که امر به معروف و نهی از منکر انجام شده است، نتایج قابل توجهی را مشاهده کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم افزود: فعالیت در آموزش و پرورش جزو کارهای زیربنایی است و از طریق فعالیت در مدارس به دنبال نفوذ فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده‌ها هستیم.

معرفت دایره امر به معروف و نهی از منکر را گسترده دانست و تصریح کرد: طبق مصوبه مجلس اگر کسانی در راه امر به معروف و نهی از منکر قدم بردارند و جان خودشان را از دست بدهند، شهید حساب خواهند شد و زیرپوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در قرآن کریم 300 آیه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که متاسفانه شاهد تبیین درست این آیات در جامعه اسلامی نیستیم، در امر به معروف و نهی از منکر به مصلحت کلی و عمومی جامعه توجه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9z09.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما