يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : 6103
علی‌رغم بسیج 1200 نیروی شهردای قم برای مقابله با آب گرفتگی؛

مردم قم از آب گرفتگی معابر شهری شکایت دارند

قم نيوز : قم نیوز: با وجود بسیج نیروهای شهرداری و حضور شخص شهردار در صف نخست مقابله با آب گرفتگی معابر، مشکلات معابر قم آن چنان زیاد است که همچنان شاهد آب گرفتگی برخی از معابر شهری هستیم.
مردم قم از آب گرفتگی معابر شهری شکایت دارند
به گزارش قم نیوز، همه می دانند که قم شهری با آب و هوای گرم است و مردم این شهر حتی در فصل زمستان بیش از آنکه شاهد ریزش جوی باشند سرما را تجربه می کنند. اما اکنون در فصل بهار شاهد بارش رحمت الهی هستیم. به طوری که از ابتدای هفته با شدت یافتن باران، مردم قم شاهد آب گرفتگی شدید معابر و خیابان های قم هستند. این وضعیت به گونه ای است که نه تنها عبور عابرین پیاده از عرض خیابان ها به سختی صورت می گیرد؛ بلکه رفت و آمد در پیاده روها نیز با مشکل رو به رو است.

روز گذشته مدیر بحران شهرداری قم از آماده باش ۱۲۰۰ نیروی شهرداری برای لایروبی و پاکسازی نهرها و رفع آب گرفتگی ها خبر داده بود. همچنین با بستن رودخانه، پیش بینی لازم برای جلوگیری از تلفات سیل احتمالی انجام شده است که در جای خود قابل تقدیر است. البته رودخانه در سال‌های اخیر به محلی چند منظوره برای اسکان زائرین و رفت و آمد اتومبیل ها و عابرین پیاده تبدیل شده است و با بسته شدن آن، ترافیک  سنگینی در هسته مرکزی شهر ایجاد شده است.

در سال‌های اخیر مردم قم بیش از گذشته شاهد مشکلات شهری هستند که میراث به جا مانده از مدیران قبلی شهرداری است. در سال‌های گذشته شهرداری بیشتر به حل مسائل روزمره مشغول بوده است و اکنون شهری با مشکلات شهری زیاد پیش روی شهردار تازه سر کار آمده قم است. اگر در سال‌های قبل، با بارش شدید باران و آب گرفتگی شدید معابر بسیاری از مردم انتظار داشتند لااقل یک نفر از نیروهای شهرداری را در سطح شهر ببینند اما امسال شهردار قم شخصا به مناطق آب گرفته و مناطقی که در آنها بیم سیل می رود،‌ سر کشی کرده است که نوید حل پایه‌ای مشکلات آب گرفتگی در شهر قم را می‌دهد.

مسلما نمی‌توان صد درصد مشکلات آب گرفتگی معابر شهر قم را هم اکنون حل کرد اما حضور شهردار و بسیج ۱۲۰۰ نیروی شهرداری برای مقابله با آب گرفتگی، نشان از عزم جدی شهرداری برای حل مشکلات این چنینی شهر دارد اما جای این سوال باقی است که چرا شهرداران گذشته قم این چنین برای مقابله با مشکلات قابل پیش بینی،‌ بسیج نمی شدند؟

انتهای پیام ۱۰۱ و ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.gb0urhb8fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما