دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
کد مطلب : 61035
منبع : خبرگزاری مهر
حجت الاسلام قرائتی:

برای مقابله با شبهات فضای مجازی سطح آگاهی جوانان افزایش یابد

قم نيوز : رئیس ستاد اقامه نماز گفت: امروز در فضای مجازی به صورت گسترده شبهه افکنی می‌شود و اگر جوانان ما از آگاهی لازم برخوردار نباشند بر اثر این شبهه‌ها منحرف می‌شوند.
برای مقابله با شبهات فضای مجازی سطح آگاهی جوانان افزایش یابد
برای مقابله با شبهات فضای مجازی سطح آگاهی جوانان افزایش یابد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محسن قرائتی در جمع مهندسان این سازمان اظهار داشت: تخصص نباید منجر شود که انسان فطرت خود را زیر پا بگذارد، در عین حال می‌بایست از علم دیگران استفاده کرد و پیامبر اسلام(ص) نیز عده‌ای از مسلمانان را اعزام کرد تا از قومی که به روش خاصی می‌جنگیدند این روش را یاد بگیرند.

وی همچنین بیان داشت: حدیث داریم که اگر کسی با مصالح بد ساخت و ساز کند خداوند به او ثواب نمی‌دهد از این رو مصالح باید با کیفیت باشد و اماکنی که ساخته می‌شود می‌بایست دارای کارکردهایی در ابعاد مختلف باشد و خداوند به حضرت موسی(ع) فرمودند چه در دست داری؟ حضرت فرمود این عصا است که به آن تکیه می‌دهم، برگ درختان را می‌ریزم تا حیوانات از آن استفاده کنند و فواید دیگری هم دارد که این نشان از استفاده چندگانه از یک ابزار است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: کلمه حمام در فرهنگ شیعه ۱۴۰۰ ساله است و اما در اروپا این کلمه ۲۰۰ سال قدمت دارد، هر چند باید چیزهای خوب را از دیگران آموخت، اما نباید با الفاظ و به اسم مد راه و روش را عوض کنیم.

وی توصیه کرد: مهندسان از نظر معنوی باید صاحبان ساختمان‌ها را هدایت کنند چرا که گاهی مالکان برای جلب توجه دیگران ساخت و ساز می‌کنند که مهندسان می‌توانند آنها را راهنمایی کنند و نباید تخصص، سرمایه و امکانات در اختیار عیش و عیاشی و هرزگی باشد.

حجت الاسلام قرائتی گفت: مسئله قبله باید در ساختمان‌ها نمایان باشد و باید به گونه‌ای باشد که معلوم شود این ساختمان در شهری اسلامی ساخته شده است و قرآن می‌فرماید خانه‌های خود را رو به قبله بسازید که در این صورت فواید بسیاری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: گاهی مهندسان به کارگران و زیردستان خود حرف‌هایی که می‌زنند تأثیرگذاری آن بیش از دیگران است از این رو مهندسان باید به کارگران خود توجه داشته باشند و هر چند وقت یکبار با آنها سر یک سفره بنشینند و از مشکلات آنها باخبر شوند و گاهی برخوردهای عاطفی مسیر زندگی انسان را تغییر می‌دهد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کار کردن عیب نیست، افزود: امروز متأسفانه فارغ التحصیلان کشور مهارت لازم برای ورود به عرصه کار را ندارند و انسان نباید کار را بد بداند.

وی ادامه داد: بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهیم واجب و مستحب نیست و انسان نباید عمر خود برای اموری غیری از این‌ها خرج کند و انسان باید برای رشد و تعالی خود تلاش کرده و اجازه ندارد عمر خود را تلف کند.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: امروز در فضای مجازی به صورت گسترده شبهه افکنی می‌کنند و اگر جوانان ما از آگاهی لازم برخوردار نباشند بر اثر این شبهه‌ها منحرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه باید امانت‌دار بود و از مال مردم حراست کرد، افزود: تخریب به جا نیز داریم که در قرآن نیز بدان اشاره شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: مهندسان باید در مطالعه کتاب همت کنند و نباید به خواندن دروس دانشگاهی بسنده کنند و هر روز می‌بایست بر دانش خود بیفزایند چرا که ما در اسلام فارغ التحصیلی نداریم.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcen78p.jh8zxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما