سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۱
کد مطلب : 61082
منبع : خبرگزاری فارس

عضو شورای اسلامی شهر قم: دولت دوازدهم توجه‌ای مسائل زیست محیطی ندارد

دولت به تعهدات خود نسبت به شهرداری‌ها عمل کند
قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم ضمن انتقاد از کوتاهی دولت در زمینه حمل و نقل عمومی گفت: دولت دوازدهم علی‌رغم شعارهای زیست‌محیطی، توجه‌ای به این مسئله مهم ندارد به‌گونه‌ای که در مسئله حمل و نقل عمومی حتی به ابتدایی‌ترین وظایف خود نیز عمل نمی‌کند.
دولت دوازدهم توجه‌ای مسائل زیست محیطی ندارد/دولت به تعهدات خود نسبت به شهرداری‌ها عمل کند
دولت دوازدهم توجه‌ای مسائل زیست محیطی ندارد/دولت به تعهدات خود نسبت به شهرداری‌ها عمل کند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در سی‌ و هشتمین جلسه رسمی علنی شورای اسلامی شهر قم که امشب در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی در گذشته می‌توانست هزینه‌های خود را تأمین کند ولی امروزه به دلایل مختلف این امر امکان پذیر نیست، البته در سال‌های اخیر سیاست‌ شورای شهر همواره بر این بوده است که سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی واگذار شود و یکی از دلایل کاهش هزینه‌ها نیز ایجاد انگیزه برای واگذاری تاکسیرانی به بخش خصوصی است.

وی ضمن انتقاد از کوتاهی دولت در زمینه حمل و نقل عمومی افزود: دولت دوازدهم علی‌رغم شعارهای زیست‌محیطی، توجه‌ای به این مسئله مهم ندارد به‌گونه‌ای که در مسئله حمل و نقل عمومی حتی به ابتدایی‌ترین وظایف خود نیز عمل نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه دولت در سال‌های اخیر تنها ۲۰۰ میلیون تومان به حمل و نقل عمومی کلان‌شهر قم کمک کرده است خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش داشته است اما علی‌رغم این افزایش قیمت‌ها دولت هیچ کمکی به حمل و نقل عمومی نکرده است.

وی با بیان اینکه بهتر است دولت به تعهدات خود نسبت به شهرداری‌ها عمل کند ادامه داد: متاسفانه دولت در زمینه شهرداری‌ها به وظایف و تعهدات خود عمل نمی‌کند و حقوق مردم و شهروندان را پرداخت نمی‌کند.

آتش‌زر عنوان کرد: بخش عمده‌ای از مردم استان قم از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و اگر این مسئله با مشکل مواجه شود بسیاری از مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در گذشته شهرداری‌ها به مترو کمک نمی‌کردند درحالی که در حال حاضر باید حدود ۸۰ درصد از هزینه‌های مترو توسط شهرداری‌ها پرداخت شود و این مسئله به معنی دریافت این هزینه‌ها از مردم است.

وی با بیان اینکه باید راهکاری برای واگذاری سازمان تاکسیرانی به بخش خصوصی اندیشیده شود ادامه داد: همه اعضای شورای شهر علاقمند هستند تا سازمان‌ تاکسیرانی به خوبی مدیریت و اداره شود و خدمات خوبی نیز به مردم ارائه دهد اما در هر صورت باید اراده‌ای برای تأمین‌ هزینه‌ها وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxz93.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما