چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 61166
منبع : خبرگزاری فارس

آيت‌الله نوري همداني: نسل چهارم انقلاب در مسير شهدا گام برمي‌دارند

علم و اخلاق بايد با يكديگر تؤام باشد
قم نيوز : يکي از مراجع تقليد با بيان اينكه بايد وصيت نامه شهدا مطالعه شود گفت: اکنون نسل چهارم به اندازه‌اي آگاه هستند که در مسير شهدا گام برمي‌دارند.
نسل چهارم انقلاب در مسير شهدا گام برمي‌دارند/علم و اخلاق بايد با يكديگر تؤام باشد
نسل چهارم انقلاب در مسير شهدا گام برمي‌دارند/علم و اخلاق بايد با يكديگر تؤام باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه مهدوی تهران و اهل بیت سبزوار اظهار کرد: شغل طلبگی سربازی امام عصر(عج) است و شغلی از این بالاتر وجود ندارد و خداوند به هر کسی این توفیق و شغل را عنایت نمی‌کند بنابراین باید در مسیر طلبگی تلاش شود تا به قله فقاهت برسید.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در گذشته سعی می‌کردند دین را در نماز و روزه خلاصه کنند در حالی که اینگونه نیست و دین اسلام در همه ابعاد زندگی برنامه دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه سبزوار خاستگاه علمای زیادی در طول تاریخ است گفت: باید طوری جدی قدم بردارید که جایگزین آنها و پرچمدار فقه و فقاهت باشید.

وی عنوان کرد: اگر انسان مخلص نباشد علمش برکت پیدا نمی‌کند. هر اندازه فرد بیشتر تحصیل کند خود را در برابر خداوند حقیر می‌بیند و از خداوند خوف پیدا می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: کسی که برای دنیا درس می‌خواند بر مردم تکبر و غرور دارد و از دین فاصله می‌گیرد و برای طلبگی مناسب نیست.

وی با بیان اینکه طلاب از ابتدا باید با همت بلند قله علم را در نظر بگیرند گفت: انسان با تنبلی و سستی نمی‌تواند به موفقیت برسد بنابراین طلاب باید در جبهه درس و مبارزه حضور جدی داشته باشند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شما با اخلاص، همت بلند، اراده و جدیت حرکت کنید تا هر یک چراغ روشن برای آینده اسلام و مسلمانان باشید.

وی تأکید کرد: باید منظم بود و زمان‌ها را تقسیم کرد و انسان در کار خود باید دارای نشاط و استقامت باشد تا به موفقیت برسد. فرشتگان طالب علم را بدرقه می‌کنند و پر و بال خود را زیر پای آنها می‌گسترانند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه سعی کنید در آینده فقیه ‌شوید گفت: اگر امام خمینی(ره) فقیه نبودند نمی‌توانستند این تحول را به وجود آورند. مردم به خاطر امام خمینی(ره) فداکاری کردند و در جبهه‌های نبرد جان و خون دادند.

وی یادآور شد: باید وصیت‌نامه شهدا مطالعه شود. اکنون نسل چهارم به اندازه‌ای آگاه هستند که در مسیر شهدا گام برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: علم باید با اخلاق تؤام باشد و در حوزه‌ها درس اخلاق برگزار شود تا در این زمینه آموزه‌ها منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت آگاهی نسبت به اوضاع زمان گفت: مطالعه کتاب‌های صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت نامه امام خمینی(ره) در این زمینه مؤثر است تا نسبت به انقلاب آگاهی پیدا کنید.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در کل جهان تحول ایجاد کردند و این تحول روز به روز در حال گسترش است. به همین دلیل استکبار سعی می‌کند انقلاب را سرکوب کند ولی این انقلاب در دل و فطرت مردم جا دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جمع وزیر اوقاف سوریه فرمودند به زودی در قدس نماز جماعت اقامه می‌کنیم و از طرفی ترامپ گفته سفارتخانه خود را از تل آویو به قدس منتقل می‌کند بنابراین دو صف مقابل یکدیگر تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmvem.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما