چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 61173
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد

مشارکت آستان حضرت معصومه(س) در فراهم‌سازی بستر اسکان زائران نوروزی

قم نيوز : معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه برای آشنایی افراد با مقابر مختلف این آستان مقدس یک برنامه‌ریزی ویژه را دنبال کرده‌ایم، گفت: آستان مقدس در حوزه اسکان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود با دستگاه‌های مرتبط مشارکت خواهد داشت.
مشارکت آستان حضرت معصومه(س) در فراهم‌سازی بستر اسکان زائران نوروزی
مشارکت آستان حضرت معصومه(س) در فراهم‌سازی بستر اسکان زائران نوروزی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در ستاد تسهیلات زائرین استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه خدمات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در قالب چند بخش دنبال می‌شود، اظهار کرد: در حوزه‌های امنیت، بهداشت و ارائه خدمات رفاهی برنامه‌ریزی مطلوبی برای عید نوروز دنبال شده است.

وی با بیان اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) سرفصل‌های فرهنگی مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: زائرین در ساعاتی که در حرم مطهر هستند از برنامه‌های فرهنگی از جمله پاسخ‌گویی به شبهات و سؤالات دینی، جشن‌های قرآنی، محافل معرفتی و مراسمات مذهبی استفاده خواهند کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی حرم مطهر به مناسبت ایام عید نوروز از روز دوم فروردین برگزار می‌شود و همان‌طور که در طول سال برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان دنبال شده است در ایام نوروز نیز با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه و ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه موزه آستان مقدس به ‌عنوان تنها موزه استان قم در ایام عید نوروز به صورت خدمات خود را به زائران ارائه می‌دهد، گفت: این مجموعه در طول سال به صورت مستمر فعالیت دارد تا بتواند رضایت مجاوران و زائران آستان مقدس را جذب کند.

فلاحی از آماده‌سازی نمایشگاه «حریم حرم» برای استقبال از دانش‌آموزان در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یاد کرد و ادامه داد: طرح تور حرم‌شناسی نیز از دیگر برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس است که برکات بسیاری را تاکنون به دنبال داشته است و در ایام نوروز 97 نیز اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در طول سال گذشته از هزار و 700 اردوی دانش‌آموزی میزبانی کرده است، گفت: در سال جاری نیز این آمار افزایش قابل توجهی داشته است و سال آینده نیز این برنامه فرهنگی در ایام نوروز به صورت ویژه دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه برای آشنایی افراد با مقابر مختلف این آستان مقدس یک برنامه‌ریزی ویژه را دنبال کرده‌ایم، گفت: آستان مقدس در حوزه اسکان نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود با دستگاه‌های مرتبط مشارکت خواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxzn-.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما