پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 61215
منبع : خبرگزاری فارس
دیرکل کمیته امداد استان قم:

مردم قم 33 میلیارد تومان به کمیته امداد کم کرده‌اند

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: مردم نیکوکار استان با اعتمادی که به کمیته امداد دارند بیش از 33 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به کمیته امداد کمک کرده‌اند.
مردم قم 33 میلیارد تومان به کمیته امداد کم کرده‌اند
مردم قم 33 میلیارد تومان به کمیته امداد کم کرده‌اند
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در مراسم جشن توانمندسازی هزار و 300 خانواده کمیته امداد استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه این خانواده‌ها امروزه به درآمد قابل توجهی رسیده‌اند، اظهار کرد: توجه ویژه به اقشار آسیب‌پذیر از نعمت‌های مهم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه 20 هزار و 666 خانواده زیرپوشش کمیته امداد هستند، اضافه کرد: بیش از 15 هزار خانواده به صورت دائم مورد حمایت کمیته امداد هستند و پنج هزار و 300 خانواده نیز به صورت موردی از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد دارای سرپرست زن هستند، مطرح کرد: سه هزار و 400 زن سرپرست خانواده به علت طلاق زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در 11 ماه اخیر 99 هزار و 306 نفر از کمیته امداد درخواست کمک داشتند که کمیته امداد با رویکرد توانمدسازی برای این افراد اقدامات لازم را دنبال کرده است.

میرشکار خاطرنشان کرد: در 11 ماه سال جاری کمیته امداد استان قم با کمک دولت، مجلس و خیرین 116 واحد مسکن را خریداری و برای هر واحد 40 میلیون تومان پرداخت کرده است؛ 690 نفر از دختران مورد حمایت کمیته امداد هر کدام سه تا پنج میلیون تومان کمک هزینه ازدواج، چهار هزار و 105 نفر وام قرض‌الحسنه و 25 هزار نفر کارت بیمه کمیته امداد را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دو هزار خانواده از برنامه آموزش مهارت‌های زندگی استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: هزار و 500 نفر از خانواده‌های کمیته امداد به صورت رایگان به مشهد و 800 نفر به عتبات و عالیات اعزام شده‌اند.

میرشکار یادآور شد: مردم نیکوکار استان قم با اعتمادی که به کمیته امداد دارند بیش از 33 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به کمیته امداد کمک کرده‌اند و سرانه کمک مردم قم به کمیته امداد از سرانه کمک مردم دیگر شهرهای کشور هفت هزار تومان بیشتر است.

انتهای پیام/ 138

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 700 نفر در سال گذشته از کمیته امداد وام اشتغال دریافت کرده‌اند، گفت: امسال هزار و 300 نفر به درآمد پایدار رسیده و امیدواریم رسیدن دیگر افراد به درآمد پایدار را نیز همچنان دنبال کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم اضافه کرد: ایجاد اداره ویژه زنان سرپرست خانوار با رویکرد تخصصی کردن خدمات و تشکیل ستاد تحکیم نهاد خانواده برای ازدواج دختران و زنان طلاق از جمله دیگر اقداماتی است که در دستور کار کمیته امداد استان قم قرار دارد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcenw8p.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما