جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 61265
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی فراهانی خواستار شد

علنی شدن آرای نمایندگان مجلس برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رأی‌گیری برای کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» باید به‌صورت علنی باشد، تا مشخص شود که کدام یک از نمایندگان مردم با شفاف شدن اموال و دارایی‌هایشان مخالف‌ هستند.
علنی شدن آرای نمایندگان مجلس برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»
علنی شدن آرای نمایندگان مجلس برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»

امیرآبادی فراهانی خواستار شد
علنی شدن آرای نمایندگان مجلس برای طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان»
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رأی‌گیری برای کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» باید به‌صورت علنی باشد، تا مشخص شود که کدام یک از نمایندگان مردم با شفاف شدن اموال و دارایی‌هایشان مخالف‌ هستند.

به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی‌فراهانی از طراحان «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» اظهار کرد: چندی پیش «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛ به طوری که حمایت بی‌سابقه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین چهره‌های شاخص احزاب و گروه‌های سیاسی با رویکردهای مختلف را نیز در پی داشته است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه قم دوفوریت این طرح در هفته آینده قابل ارائه درمجلس است گفت: برابر قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی فقط در ایام لایحه بودجه نمی‌شود طرحی مطرح کرد.

امیرآبادی‌فراهانی تشریح کرد، این طرح شامل همه مدیران کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون می‌شود که مدیران کشور در دو لایه مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ یکی مدیران ارشد، رؤسای قوا و معاونین آن‌ها، وزرا و معاونین وزرا، دوم استانداران و معاونین استانداران و شهرداران مراکز استان‌ها و معاونین آن‌ها.

وی افزود: طبق بررسی‌هایی که در جزئیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» صورت گرفته، این طرح شامل بررسی اموال و دارایی‌های ۱۵ هزار مسؤول اجرایی کشور می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» از حیث اهمیت موضوع، با امضای ۱۶۶ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی شد اما ۱۴ امضای دیگر به این طرح اضافه شده و تعداد امضاها به عدد ۱۸۰ رسیده است.

وی اظهار کرد: رأی‌گیری برای کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان کشور» باید به‌صورت علنی باشد، تا مشخص شود که کدام یک از نمایندگان مردم با شفاف شدن اموال و دارایی‌هایشان مخالف‌ هستند.

امیرآبادی‌فراهانی بیان کرد: یکی از مطالبات طراحان و امضاکنندگان طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» این است که هیأت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی به تمام اصول آیین‌نامه داخلی پایبند بوده و بخشی از ماده ۱۲۲ آئین‌نامه داخلی را اجرایی کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در تشریح ماده ۱۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ماده ۱۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه رأی‌گیری نمایندگان مردم در مجلس است. در این ماده آمده است که رأى‏‌گیرى در مجلس به یکى از روش‌هاى ذیل انجام مى‌‌گیرد:

۱ ــ با دستگاه الکترونیکى

۲ ــ علنى با ورقه

۳ ــ مخفى با ورقه

۴ ــ قیام و قعود.


وی اضافه کرد: البته امیدواریم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با علنی شدن آرا موافقت کنند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcji8em.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما