شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : 61327
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله علوی گرگانی: مسئولان باید امانت‌دار خون‌های شهدا باشند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شهدا خون خویش را فدای دین اسلام کردند، گفت: مسئولان باید امانت‌دار خون‌های پاک شهدا باشند.
مسئولان باید امانت‌دار خون‌های شهدا باشند
مسئولان باید امانت‌دار خون‌های شهدا باشند
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی، در دیدار اعضای شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم که در آستانه روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، افزود: شهدا جان خود را برای دفاع از دین خدا و ارزشها فدا کردند و بالاتر از این ارزشی نیست،‌ و مسئولیت‌ها در قبال این خون‌ها سنگین است.

وی ادامه داد: شهدا با خدا معامله کردند و از دلبستگی‌ها گذشتند و جان خویش را تقدیم کردند و خداوند در مقابل این جانفشانی مقام والایی برای شهدا قرار داده است.

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: به واسطه این جایگاه رفیع شهدا جایگاه رفیعی در دنیا نیز دارند و هر کس به ایشان منتسب هست نزد مردم دارای احترام خاصی است.

وی تصریح کرد: بعد از شهدا مسئولیت‌ها سنگین‌تر است، دفاع از ارزش‌هایی که شهدا به خاطرش جانشان را فدا کردند، دفاع از اسلام بر دوش همه است، اما متأسفانه برخی مسئولان در این عرصه کوتاهی می‌کنند.

آیت الله علوی گرگانی بیان داشت: باید در عملکردها همه جوانب را سنجید،‌ در نظام اسلامی که ثمره خون شهدا است،‌ مسئولان در قبال اعمالشان باید به شهدا پاسخگو باشند.

قم ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز و آزاده دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا گفت امروز مفتخریم خدمت گذار ۶ هزار شهید،‌ قریب ۱۲ هزار جانباز و آزاده در استان قم هستیم.

سید جواد هاشمی افزود: اقدام در راستای تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دو وظیفه اصلی بنیاد شهید است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی بنیاد و با جلب مشارکت خانواده‌های ایثارگر و مشارکت‌های مردمی از جمله برگزاری یادواره‌ها و اجرای برنامه‌های مذهبی در حسینیه‌های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می‌شود.

در پایان این دیدار نسخه‌ای از وصایای شهدای استان قم از سوی مدیرکل بنیاد استان تقدیم حضرت آیت الله علوی گرگانی شد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciypaq.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما