يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب : 61353
منبع : خبرگزاری تسنیم

۲۰۰ طلبه در دوره‌های تفسیری دارالقرآن علامه طباطبایی آموزش می‌بینند

قم نيوز : مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: ۶ سال از تأسیس جدید بیت علامه طباطبایی می‌گذرد که هدف ما حمایت و پشتیبانی از حرکت تفسیری در حوزه علمیه بوده است،۲۰۰ طلبه فاضل دوره مهارت‌های تفسیری را در ۴ دوره آموزش می‌بینند.
۲۰۰ طلبه در دوره‌های تفسیری دارالقرآن علامه طباطبایی آموزش می‌بینند
۲۰۰ طلبه در دوره‌های تفسیری دارالقرآن علامه طباطبایی آموزش می‌بینند
به گزارش قم نیوز مرتضی نجفی قدسی شامگاه شنبه در بیست و پنجمین سالگرد تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور که در بیت علامه طباطبایی برگزارشد، اظهار داشت: اعضای کانون‌های مساجد به جمعیت میلیونی تبدیل شدند که مقام معظم رهبری آن را پشتوانه فرهنگی کشور می‌دانند.

وی افزود: حضور جوانان در مساجد دارای اهمیت زیادی است وباید با فعالیت‌های فرهنگی نسل جوان را برای حضور در مساجد ترغیب کنیم، استان قم در این زمینه جزء استان‌های نمونه است و جوانان در مساجد حضور پرشوری دارند.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان اینکه مسجد یک پایگاه مهم و کلیدی است و همه باید احساس رسالت کنیم، تصریح کرد: مساجد هیچ گاه نباید خالی شود، چون مساجد ظرفیت انقلاب اسلامی هستند و دشمن از اینکه مساجد خالی شود خوشحال می‌شود.

نجفی قدسی بیان کرد: 6 سال از تأسیس جدید بیت علامه طباطبایی می‌گذرد که هدف ما حمایت و پشتیبانی از حرکت تفسیری در حوزه علمیه بوده است، هم اینک 200 طلبه فاضل دوره مهارت‌های تفسیری را در 4 دوره آموزش می‌بینند.

وی گفت: دارالقرآن علامه طباطبایی شعبه ای از دارالقرآن امام علی (ع) است، دارالقرآن امام علی (ع) ماه گذشته بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی را در قم برگزار کرد که 4500 نفر در آن شرکت کردند و 800 حافظ کل قرآن کریم در آن شرکت کردند.

مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی تصریح کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی هیچ گونه بودجه دولتی ندارد و کاملاً مردمی اداره می‌شود و ترویج و حمایت از قرآنیان مورد تاکید این دارالقرآن علامه طباطبایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم: مساجد محوریت برنامه‌های فرهنگی باشند

موسی حسینی کاشانی نیز در این مراسم با تاکید بر عنایت ویژه مقام معظم رهبری به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: به همین خاطر باید این کانون‌ها در توسعه مباحث فرهنگی بیش از پیش فعال باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسجد باید محوریت برنامه‌های فرهنگی باشد گفت: این رویکرد خوبی است که در کانون‌ها مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه مسجد باید محوریت برنامه‌های فرهنگی باشد تصریح کرد: این رویکرد خوبی است که در کانون‌ها مشاهده می‌کنیم.

حسینی کاشانی با اشاره به فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان قم افزود: همه عزیزان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم و دبیرخانه آن به خاطر فعالیت‌های گسترده فرهنگی در مساجد تقدیر داشته باشیم.

وی گفت: امیدوارم که اینگونه جلسات ارزشمند که در راستای گرامیداشت خدمات فرهنگی از جمله تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تشکیل می‌شود در زمینه توسعه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه و این کانون‌ها مثمرثمر باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: با توجه به تعداد بالای کانون‌ها نیازمند یک مدیریت قوی هستیم تا تلاش‌های اثر بخش در حوزه فرهنگی شکل بگیرد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdchxxn-.23nzmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما