يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 61387
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور مطرح کرد

حجت‌الاسلام ذوالنور: وجود سرنخ‌‎هایی از نقش سرویس امنیتی انگلیس در حمله به سفارت ایران

بریتانیا برای جلوگیری از حوادث مشابه تضمین بدهد
قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامی که در لندن رخ داد به دور از تدابیر پلیس انگلیس نبوده و قطعاً سرویس امنیتی این کشور پشت پرده این موضوع است و علائم و سرنخ‌هایی مبنی بر این موضوع قابل توجه وجود دارد.
وجود سرنخ‌‎هایی از نقش سرویس امنیتی انگلیس در حمله به سفارت ایران/بریتانیا برای جلوگیری از حوادث مشابه تضمین بدهد
وجود سرنخ‌‎هایی از نقش سرویس امنیتی انگلیس در حمله به سفارت ایران/بریتانیا برای جلوگیری از حوادث مشابه تضمین بدهد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در خصوص حمله مهاجمان ناشناس به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، گفت: اقدامی که در لندن رخ داد به دور از تدابیر پلیس انگلیس نبوده و قطعاً سرویس امنیتی این کشور پشت پرده این موضوع است و علائم و سرنخ‌هایی مبنی بر این موضوع قابل توجه وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تأمین امنیت سفارتخانه و کارکنان کشورمان در این مجموعه با انگلیس است افزود: دستگاه دیپلماسی کشورمان باید اعتراض شدید و جدی در این رابطه داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر قرار باشد سفارتخانه ایران در لندن و سایر مکان‌ها ناامن باشد، یقیناً افراد دیگری هستند که خشم بیشتری از دولت انگلیس و سایر کشورها دارند.

وی با تاکید بر اینکه بریتانیا باید نسبت به تعرض رخ داده پاسخگو باشد و تضمین‌های لازم نیز فراهم شود که در آینده شاهد بروز حوادث مشابه نباشیم خاطرنشان کرد: وحدت فرق مسلمان امروزه به عنوان مهم‌ترین رمز دوام و موفقیت اسلام تلقی می‌شود و نظام سلطه خصوصاً انگلیسی‌ها از گذشته سیاست ثابت تفرقه بیانداز و حکومت کن را در این خصوص در پیش گرفته‌اند و تلاش دارند با ایجاد درگیری و جنگ درون تمدنی وحدت مسلمانان را از بین ببرند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه جریان شیرازی نماد و پرچمدار شیعه انگلیسی است اظهار کرد: پول‌هایی که این فرقه در ایران، عراق و سایر کشورها هزینه می‌کنند از وجوهات شرعی نیست بلکه یقیناً پشت پرده این فعالیت‌ها، گروه‌های انگلیسی و پول‌های سنگینی است که انگلیسی‌ها هزینه می‌کنند تا اختلاف بین شیعیان و اهل سنت ایجاد شود.

وی اضافه کرد: جریان شیرازی‌ها در شهرهای مختلف ایران و عراق فعال هستند لذا بعد از دستگیری یکی از این افراد در قم، مشاهده شد که در مقابل سفارت کشورمان در عراق تجمع صورت گرفت که با ورود دولت و پلیس عراق مانع از تعدی به سفارت کشورمان شدند.

ذوالنور اذعان کرد: انگلیسی‌ها بیش از هر فرد دیگری از برخورد صورت گرفته با این افراد ناراحت هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefx8p.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما