دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : 61398
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار کرمانشاه در دیدار با آیت‌الله سعیدی:

امدادرسانی سپاه و ارتش در کرمانشاه یک نعمت الهی بود

15 هزار مسکن تا پایان تیرماه سال آینده تکمیل می‌شود
قم نيوز : استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امدادرسانی به زلزله‌زدگان با ورود 10 هزار نفر از نیروهای سپاه و ارتش به شیوه مطلوب انجام شد، گفت: امدادرسانی سپاه و ارتش در کرمانشاه یک نعمت الهی بود چراکه به برکت حضور این افراد بسیاری از افراد از مرگ حتمی نجات یافتند.
امدادرسانی سپاه و ارتش در کرمانشاه یک نعمت الهی بود/15 هزار مسکن تا پایان تیرماه سال آینده تکمیل می‌شود
امدادرسانی سپاه و ارتش در کرمانشاه یک نعمت الهی بود/15 هزار مسکن تا پایان تیرماه سال آینده تکمیل می‌شود
به گزارش قم نیوز هوشنگ بازوند عصر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) انجام شد، با اشاره به بزرگی زلزله کرمانشاه اظهار کرد: در این زلزله گسلی نزدیک به 250 کیلومترمربع در عمق 11 کیلومتری حرکت و انرژی خود را در منطقه سرپل ذهاب آزاد کرد به همین علت زلزله با قدرت قابل توجهی سبب ویرانی منازل شد.

وی با تاکید بر اینکه کوهستانی بودن مناطق زلزله‌زده به مقاومت منازل زلزله‌زده افزوده است، اضافه کرد: زلزله کرمانشاه در تاریخ ایران بی‌سابقه بود؛ در برخی از نقاط سرپل ذهات بخشی از زمین 90 سانتی‌متر بالاآمد و در بخشی دیگر نیز زمین 30 سانتی‌متر پایین رفته بود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: هر چند قدرت زلزله کرمانشاه به میزانی بود که 14 استان مختلف آن را احساس کردند و 10 هزار کیلومتر از زمین لرزید اما مردم با احساس کردن پیش‌لرزه‌ها از منازل خود خارج شدند به همین علت تلفات زیادی نداشتیم.

وی با بیان اینکه امدادرسانی به زلزله‌زدگان با ورود 10 هزار نفر از نیروهای سپاه و ارتش به شیوه مطلوب انجام شد، تصریح کرد: امدادرسانی سپاه و ارتش در کرمانشاه یک نعمت الهی بود چراکه به برکت حضور این افراد بسیاری از افرد از مرگ حتمی نجات یافتند.

بازوند از اعزام 6 هزار و 700 نفر از مردم آسیب‌دیده به کرمانشاه، همدان، تهران و کرج یاد کرد و ادامه داد: بیش از سه هزار نفر را با مشارکت سپاه و ارتش از زیر آوارها بیرون آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه‌های زلزله کرمانشاه با حاشیه‌های زلزله مناطق دیگر کشور قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: مردم ایران نیز برای کمک به مردم کرمانشاه به شیوه مطلوب به میدان آمدند که امیدواریم این حمایت‌ها همچنان استمرار داشته باشد.

بازوند به شناسایی 102 هزار منزل آسیب‌دیده در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: 15 هزار منزل روستایی و 6 هزار منزل شهری نیازمند احداث مجدد است که دولت برنامه احداث این 21 هزار منزل را آغاز کرده و برای تعمیر منازل باقیمانده نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را دنبال می‌کند.

استاندار کرمانشاه از مشارکت بنیاد مسکن، قرارگاه‌های سپاه و ارتش و مردم برای بازسازی منازل زلزله‌زدگان یاد و خاطرنشان کرد: تاکنون دولت پنج هزار و 392 میلیارد تومان اعتبار برای کرمانشاه درنظر گرفته که سه هزار و 300 میلیارد تومان آن تسهیلات و 881 میلیارد تومان آن کمک بلاعوض است.
 
وی با بیان اینکه در مجموع هزار و 200 میلیارد تومان به زیرساخت‌های دولتی خسارت وارد شده است، اظهار کرد: برای جبران این خسارت نیز اعتباراتی درنظر گرفته شده است

بازوند با اشاره به اینکه 15 هزار مسکن تا پایان تیرماه سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: هلال احمر 63 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده که با استفاده از این مبلغ برای عید برخی از کالاهای ضروری را خریداری و در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7w93.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما