دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 61429
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله نوری همدانی:

میلیون‌ها انسان عاشق به امر رهبری آماده شهادت و جهاد هستند

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه برای انجام جهاد لازم است آمادگی وجود داشته باشد گفت: اکنون اگر آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند میلیون‌ها انسان عاشق شهادت به میدان‌ها می‌روند.
میلیون‌ها انسان عاشق به امر رهبری آماده شهادت و جهاد هستند
میلیون‌ها انسان عاشق به امر رهبری آماده شهادت و جهاد هستند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اظهار کرد: مسئله شهید و شهادت از مسائل مهم است و فضیلت و پاداش آن در روایات اهل بیت(ع) ذکر شده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچگاه تصور نکنید کسانی که شهید شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند. در قرآن و روایات مطالب و مباحث فراوانی درباره شهید و شهادت وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه در زمینه جهاد در راه خدا باید رجل الهی وجود داشته باشد گفت: جهاد شامل ارزش الهی است و باید افرادی در این زمینه راه را برای بندگان خدا باز کنند.

وی عنوان کرد: مردان الهی از خداوند می‌خواهند که قدم‌های آنها را استوار کنند بنابراین با این نیت به میدان آمدند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نتایج جهاد گفت: کسی که می‌خواهد حکومت را به دست آورد راهی به جز جهاد ندارد و همچنین برای ایجاد ارزش‌ها و علوم الهی جهاد ضروری است.

وی تأکید کرد: باید به وسیله جهاد دشمنان را کنار زد تا از فساد جلوگیری شود اگر جهاد و شهادت نبود فساد، فحشا و امور خلاف نظام اسلامی به وسیله استبداد و استکبار در کشور حاکم می‌شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امنیت، سیاست و اقتصاد دینی در انقلاب اسلامی پیگیری می‌شود گفت: باید به جانبازان و بازماندگان شهدا خدمت شود. جانبازان زحمات و فشارهایی را تحمل می‌کنند تا به شهادت برسند.

وی قبول مسؤولیت حوزه شهادت را توفیقی بزرگ دانست و افزود: خواندن وصیت‌نامه شهدا اثرگذار است زیرا مشخص می‌شود این شهدا چه ویژگی‌هایی داشتند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه هر ملتی که جهاد را ترک کند؛ فقر و ذلت گریبانگیر آنها می‌شود گفت: برای انجام جهاد لازم است آمادگی وجود داشته باشد. اکنون اگر آیت‌الله خامنه‌ای امر کنند میلیون‌ها انسان عاشق شهادت به میدان‌ها می‌روند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9ab0.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما