کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از تأکید بر افزایش بودجه سازمان کشتارگاه تا کاهش جریمه خسارت به درختان

خبرگزاری تسنیم , 22 اسفند 1396 ساعت 10:41

در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم بر افزایش بودجه سازمان کشتارگاه تأکید و کاهش جریمه خسارت به درختان مطرح شد.


 به گزارش قم نیوز حسن بختیاری در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای که هم‌اکنون در قطع اشجار حاکم است بسیار سنگین و بازدارنده است اما نقص در آن وجود دارد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: گاهی براثر تصادفات غیر عمد درختی آسیب می‌بیند به علت غیر عمد بودن عادلانه نیست خسارات زیادی دریافت شود به همین جهت با ضریب دو دهم محاسبه می‌شود.

به گفته وی، بر اساس آیین‌نامه کمیسیون ماده 7 قطع درخت در موارد خاص ضرورت پیدا می‌کند که یک بازدید توسط کمیسیون ماده 7 شهرداری انجام می‌شود که در این مرحله ضریب سه‌دهم محاسبه می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز در این جلسه  اظهار داشت: برخی پروژه‌ها در ردیف بودجه سازمان توسعه و عمران  وجود نداشته و به شکل‌های مختلف به این مجموعه واگذارشده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: از سال گذشته تاکنون تمام ردیف‌های بودجه ملاحظه شده و برای پروژه‌ها قرارداد پیمانکاری امضاء می‌شود تا ابهامات رفع و به‌صورت کامل شفاف‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه مشکلات ردیف بودجه‌ای سازمان توسعه و عمران رفع شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز این قبیل موارد در شهرداری برطرف شده و چنان چه سازمان پروژه‌ای را دریافت کند باید با شهرداری قرارداد داشته باشد.

قاری قرآن با اشاره به برخی پروژه‌های عمرانی شهر گفت: برخی پروژه‌هایی که در جلسات گذشته به تصویب شورا رسیده باید مجدداً به شورا بیاید و موردبررسی قرار بگیرد.

 معاون خدمات شهری شهرداری قم  با اشاره به بررسی بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری قم اظهار داشت: به‌منظور بررسی بودجه هر سازمان باید نماینده آن حضور داشته باشد تا بتواند از مبالغ پیشنهادی دفاع کند.

سید امیر سامع با بیان اینکه بودجه سازمان کشتارگاه باید افزایش پیدا کند، افزود: نوع کار افراد در کشتارگاه بسیار خسته‌کننده است و اضافه‌کاری سازمان کشتارگاه را باید به بالاترین حد قانونی برسانیم.

وی درباره لایحه قطع درخت عنوان کرد: قطع درخت باید بیشتر از این‌ها عوارض داشته باشد چراکه این نعمت الهی است و باید کمتر جابجا یا قطع نشود.

سامع با بیان اینکه قوانین مجازات قطع درخت در قم نسبت به بسیاری از استان‌ها همچون تهران و اصفهان کمتر است، بیان کرد: باید خساراتی که برای درختان در نظر گرفته می‌شود به سن درخت توجه شود چراکه برای رشد یک درخت آب و نیروی انسانی بسیار زیادی هزینه می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تصریح کرد: در بحث تصادف خودرو با درخت ضریبی در نظر گرفته شود قابل‌قبول است اما در بحث جابجایی و قطع اصلاً نباید تغییر ایجاد نشود.

رئیس شورای شهر قم نیز در نطق پیش از دستور اظهار داشت: بیست و دوم اسفندماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد  شهید و امور ایثار گران است و برحسب وظیفه این روز را گرامی می‌داریم.

عبدالله جلالی با تکریم جایگاه شامخ شهدا افزود: تمام نعمت‌هایی که امروز در کشور شاهد آن هستیم، مدیون شهدا و ایثارگران است، امیدواریم بتوانیم پیرو راه آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: متأسفانه یکی از اقداماتی که شاهد آن هستیم چهارشنبه‌سوری است که این مسئله ضربه‌های بسیار زیادی را به کشور وارد می‌کند.

جلالی تصریح کرد: هدر رفت منابع و خطرآفرینی، ایجاد ترس و دلهره و آلودگی صوتی است که این مطالب نتایج خوبی در کشور نخواهد داشت.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: آلودگی صوتی را نمی‌توان به یک دل‌خوشی ساده عنوان کرد و امیدواریم فضاهایی که نگران‌کننده بود را در سال جاری شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 61473

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/61473/تأکید-افزایش-بودجه-سازمان-کشتارگاه-کاهش-جریمه-خسارت-درختان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir